رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت مطرح کرد

هر روز بر آمار جانباختگان ناشی از ابتلا به سرطان در رشت افزوده می شود/ ورود ۱۰۰مدخل آلاینده به رودخانه ها جان مردم را به خطر انداخته

رضویان با بیان اینکه ورود آلاینده ها به رودخانه ها جان مردم رشت را به خطر می اندازد، افزود: علاوه بر فاضلاب انسانی پساب صنعتی هم به رودخانه های رشت می ریزد و در نهایت آمار ابتلا به سرطان در بین مردم شهر بالا می رود.

هر روز بر آمار جانباختگان ناشی از ابتلا به سرطان در رشت افزوده می شود/ ورود ۱۰۰مدخل آلاینده به رودخانه ها جان مردم را به خطر انداخته

به گزارش ۸دی، “حسین رضویان” رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت در رابطه با هفته محیط زیست در گفتگو با خبرنگاران، گفت: مساله محیط زیست در رشت در مرحله بحران قرار دارد و هر روز بر آمار جانباختگان ناشی از ابتلا به سرطان به دلیل آلودگی های زیست محیطی در رشت افزوده می شود.

وی که در جلسه شورای شهر رشت سخن می گفت، بیان کرد: حال محیط زیست رشت خوب نیست زیرا دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت بیش از صد مدخل آلاینده دارند.

وی با بیان اینکه ورود آلاینده ها به رودخانه ها جان مردم رشت را به خطر می اندازد، افزود: علاوه بر فاضلاب انسانی پساب صنعتی هم به رودخانه های رشت می ریزد و در نهایت آمار ابتلا به سرطان در بین مردم شهر بالا می رود.

رضویان ادامه داد: کار تولیدی و فعالیت در بخش تولید خوب است اما هیچ واحد تولیدی و کارخانه ای نباید با ورود آلاینده ها جان مردم را به خطر بیاندازد.

وی افزود: باید به کسانی که آلودگی ایجاد می کنند اخطار بدهیم و اگر توجه نمی کنند وظیفه قانونی مان را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر زبان مردم است و مساله محیط زیست و سلامت برای مردم اولی است.

 

رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت گفت: از شورای شهر رشت تقاضا دارم که تمامی دستگاه هایی که در موضوع آلودگی محیط زیست دخیل هستند را برای پاسخگویی به صحن شورای اسلامی شهرر شت دعوت کنند. نباید بگذاریم چهار سال دوره ششم شورای رشت تمام شود و مشکلات در این خصوص حل نشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه