در جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

اولویت شورا در انتخاب شهردار توانمندی و برنامه‌محوری است/ ارائه برنامه‌های دو کاندیدای غیربومی متصدی سمت شهردار رشت

هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با محوریت بیان برنامه‌های گزینه‌های متصدی شهرداری رشت برگزار شد؛ در این جلسه از بین چهار کاندیدای متصدی سمت شهردار رشت، دو گزینه غیربومی به بیان برنامه‌های خود پرداختند.

اولویت شورا در انتخاب شهردار توانمندی و برنامه‌محوری است/ ارائه برنامه‌های دو کاندیدای غیربومی متصدی سمت شهردار رشت

به گزارش هشت‌دی، هفتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با محوریت بیان برنامه‌های کاندیداهای متصدی سمت شهردار رشت برگزار شد.

اولویت شورا در انتخاب شهردار توانمندی و برنامه‌محوری است

نادر حسینی، سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه شهردار رشت، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ تاکنون شاهد حضور سرپرست‌های متعددی در این جایگاه بودیم در حالی که این مسئله، زیبنده شهر رشت نیست.

وی به تعهد، تخصص و توانمندی لازم به عنوان شاخصه‌های مهم در این جایگاه اشاره کرد و گفت: اولویت ما شناخت‌کافی، توانمندی، برنامه‌محوری و تعامل لازم است تا ضمن یک انتخاب درست، شاهد تعالی شهر رشت در بخش‌های مختلف باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه تصریح کرد: با توجه به مشکلات عدیده شهر رشت، شورای ششم در سال‌های اخیر سعی در بهره‌وری بودجه داشته است لذا شهردار منتخب ضمن هماهنگی با ستاد و سرمایه‌گذاران و نگاه جامع در بخش زیرساخت‌ها باید به دنبال جذب آورده‌هایی برای شهر باشد.

حسینی با بیان اینکه در انتخاب شهردار، در مقام نمایندگان مردم هستیم، ادامه داد: باید شهرداری، انتخاب شود که دارای کارایی لازم باشد و از انتخاب افرادی که هیچ شناختی از آنان نداریم پرهیز شود تا شاهد بهره‌وری لازم در این جایگاه باشیم.

بیان برنامه‌های ۴ گزینه متصدی سمت شهرداری رشت

در ادامه محمدحسین واثق کارگر‌نیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تلاش مضاعف شورای اسلامی در دو ماه اخیر در راستای ساماندهی بودجه سال جدید و انتخاب شهردار، اظهار کرد: حدود ۴۴ نفر داوطلب احراز پست شهردار رشت شدند که سوابق خود را به دبیرخانه شورای اسلامی ارسال نمودند که بر اساس شاخصه شرایط ۹ سال مدیریت میانی، ۲۲ نفر برگزیده شدند که از این تعداد، ۵ نفر بومی و ۱۷ نفر خارج از حوزه استانی بودند که در بازه ۱۱ روزه این افراد به صحن شورا دعوت شدند که در نهایت این تعداد به ۸ نفر رسید که در جلسه‌ای با حضور تمام اعضای شورا، ۴ نفر انتخاب شدند تا با قرعه‌کشی، در دو مرحله این رای‌گیری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: آقایان حسین مرادی، رضا طاهری، رحیم شوقی و مجتبی خدمت‌بین دانا از منتخبین تصدی سمت شهردار رشت هستند که باید حداقل ۶ رای را کسب کنند لذا امیدوارم شاهد انتخاب شهرداری متخصص و متعهد در راستای ثبات مدیریتی در این دوره باشیم.

در ادامه این جلسه از بین چهار کاندیداهای متصدی سمت شهردار رشت، دو کاندیدای غیربومی به بیان برنامه‌های خود پرداختند.

حسین مرادی متولد ۲۰ اسفند ۱۳۵۰ در یکی از روستاهای اصفهان، فارغ‌التحصیل رشته عمران و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علامه و مهندسی سازه از دانشگاه صنعتی شریف است که از سال ۷۶ تاکنون دارای سابقه مدیریتی در حوزه شهرسازی و عمرانی در جایگاه مدیر میانی و کارشناس و مشاور بوده است.

مرادی در ابتدا به ارائه برنامه‌هایش پرداخت و گفت: تاریخ شهر رشت بیان اولین‌ بودن در حوزه‌های مختلف است که حکایت از ظرفیت و پتانسیل این شهر دارد لذا ارتقا سطح کیفی شهر با بسیج منابع و به‌کارگیری ظرفیت‌ها به همراه ‌مشارکت مردم، قابل تحقق است.

مرادی: هدف اصلی ارتقاء کیفی زندگی در رشت است

کاندیدای متصدی سمت شهردار رشت، ارتقا کیفی زندگی در شهر رشت را به عنوان هدف اصلی بیان کرد و گفت: مدیریت صحیح ضمن داشتن چشم‌انداز و افق در کنار چالش‌ها، راهبردها، سیاست‌ها و اقدامات اجرایی در راستای افق چهار ساله با برنامه منسجم و توسعه‌یافته موثر خواهد بود.

روزمرگی در مدیریت‌شهری ناشی از عدم وجود برنامه‌های میان‌مدت و طولانی‌مدت است

مرادی با بیان اینکه باید شهری هوشمند، ایمن، پایدار و عدالت‌محور داشته باشیم، تصریح کرد: هر شهر با توجه به توان مدیریت شهری باید در این مسیر گام بردارد لذا این روزمرگی در مدیریت‌شهری ناشی از عدم وجود برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و طولانی‌مدت است.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در شهر رشت، ادامه داد: ساخت و ساز‌های غیر مجاز، ترافیک در دروازه‌های ورودی شهر، ضعف ناوگان حمل و نقل، پسماند و زیرساخت‌های بی‌کیفیت، فاضلاب، عدم توزیع عادلانه منابع، چالش‌های زیست محیطی و بافت‌های تاریخی از جمله این چالش‌ها است که در ابن راستا باید فرایندهای صدور پروانه، ساماندهی منابع انسانی،پ و اصلاح ساختارها انجام شود.

مرادی به بیان اولویت‌هایش در مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: شناخت کامل از وضع موجود در سه سطح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت بسیار مهم و موثر خواهد بود لذا شناخت مشکلات، عنصر اصلی در رفع مشکلات خواهد بود.

کاندیدای متصدی سمت شهردار رشت با اشاره به اهمیت تامین منابع و درآمد در برنامه‌های کوتاه مدت، تصریح کرد: مدیریت پسماند با وجود اقداماتی که از گذشته صورت گرفته هنوز محقق نشده لذا استفاده از روش‌های رایج و دستاوردهای خارجی در بلند‌مدت قابل حل است.

وی بر اصلاح ساختار منابع انسانی و شایسته سالاری تاکید کرد و گفت: پروژه‌های غیر‌فعال و نیمه‌کاره، امور خدماتی و ترافیکی با یک ساماندهی موقت در مناسبت‌های مختلف به صورت زیرساختی قابل حل است.

مرادی با اشاره به نگه‌داشت شهر از لحاظ عمران، ترافیک، خدمات شهری و اجتماعی، اظهار کرد: لکه‌گیری آسفالت، همسطح‌سازی معابر، اِلِمان‌های ترافیکی در استقبال از نوروز و بهار، ایجاد فضای‌سبز و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و ساخت و ساز های غیر مجاز از جمله موارد موجود است.

کاندیدای متصدی سمت شهردار رشت، ادامه داد: ساماندهی فضای محیطی، اقدام موثری در راستای گردشگری و ایجاد درآمد پایدار است.‌

وی به فعال‌سازی کمیته‌های فعال در تمامی حوزه‌ها اشاره کرد و گفت: ممیزی املاک و تصویب و اجرای آن در برنامه‌های کوتاه‌مدت، ساخت و ساز‌های غیر مجاز، بلاتکلیفی اراضی، نظارت و ارزیابی عملکرد مدیران، ساماندهی حمل و نقل از جمله برنامه‌های پیش رو است.

مرادی با اشاره به برنامه‌های بلند‌مدت ۴ ساله‌اش، گفت: تا زمانی که همکاری و تعامل دستگاه‌ها و مدیران ذی‌ربط نباشد با وجود بهترین شهردار نیز هیچ اتفاقی رقم نخواهد خورد.

طاهری: مدیریت فعال و پویا در مدیریت شهری ضروری است

در ادامه این جلسه رضا طاهری متولد سال ۱۳۵۳ از قزوین، دارنده کارشناسی مهندسی عمران و مکانیک و مهندسی عمران و سازه و از سال ۷۸ دارای سابقه مدیریتی در تصدی‌های مختلف بوده است.

وی به ارائه برنامه‌هایش در این راستا پرداخت و گفت: بازنگری طرح تفضیلی در حوزه شهری، احیای رودخانه‌ها در مرکز شهر و… چالش‌هایی است که می‌تواند به فرصت بدل شود.

ضرورت تعامل مدیران شهری با شورای شهر

طاهری با اشاره به تعامل مدیران شهری با شورای شهر به عنوان یکی از نقاط اساسی، تصریح کرد: مظلوم ترین نهاد پاسخگویی حاکمیتی، شورای اسلامی است که با وجود محدودیت اختیارات، بیشتر مطالبه‌گری‌ها از آن صورت می‌گیرد.

این کاندیدای متصدی سمت شهردار رشت در پایان خاطرنشان کرد: وجود برنامه مدون کوتاه‌مدت، ضربتی و تحول‌گرا در کنار برنامه‌های بلند‌مدت، لزوم تعامل با دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی به عنوان یک اتاق شیشه‌ای و ارتباط با سازمان بازرسی کل کشور، تعامل فرااستانی، استفاده از ظرفیت نخبگان و دغدغه‌مندان در حوزه‌های مختلف، مدیریت فعال و پویا از عوامل اثربخش خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه