رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

اتمام باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان نیازمند تلاش حداکثری است

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس، گفت: نیازمند تلاش و همت حداکثری همه دستگاه‌ها در راستای بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

اتمام باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان نیازمند تلاش حداکثری است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در یک‌صد و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که با حضور شهردار و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان برگزار شد ضمن گرامیداشت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف، اظهار کرد: حضور در این مراسم معنوی فارغ از اجر اخروی سبب شست‌وشوی روح انسان از تمام ناپاکی‌ها خواهد شد.

 وی افزود: حفظ و حراست از یادگاران دفاع مقدس و انتقال این میراث به نسل جوان و کم‌کردن فاصله آنان با سیره شهدا از اقدامات ارزشمند محسوب می‌شود.

 رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس، تصریح کرد: نیازمند تلاش و همت حداکثری همه دستگاه‌ها در راستای بهره‌برداری از این پروژه هستیم.

 حسن حبیبی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به تشریح ابعاد و جزئیات این پروژه پرداخت و گفت: این باغ‌موزه به مساحت ۱۰ هکتار زیربنا و هشت هزار متر دریاچه مصنوعی شامل تجهیزات جنگی، بازسازی منازل خانواده شهدا، ساختمان اسناد، کتابخانه مرکزی، یادمان شهدای گمنام، تندیس شهدای خلبان، گالری شهدا و ساختمان اداری است به علاوه در حال آماده‌سازی تجهیزات این موزه اعم از بالگَرد، موشک و پهپاد هستیم و یک استودیو برای اجرای برنامه‌های مرتبط پیش‌بینی شده است.

افتتاح فاز اول باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان در خرداد سال آینده

 وی ضمن قدردانی از همکاری شهرداری و شورای شهر در راستای اجرای این پروژه، بیان کرد: این پروژه از سال ۹۸ آغاز شده و مسئله تأمین زمین علت تأخیر در اجرای آن بوده است؛ لذا در سوم خرداد سال ۱۴۰۳ فاز اول این پروژه هم‌زمان با پنج استان کشور توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد که در جهت تسریع در این فرایند نیازمند هم‌افزایی تمام دستگاه‌ها هستیم.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، تصریح کرد: بسیاری از کشورها در راستای قهرمان‌سازی هزینه‌های زیادی می‌کنند؛ اما متأسفانه با وجود ظرفیت‌های خوب در استان هنوز به درستی بهره‌گیری نشده است؛ لذا پیشنهاد می‌شود ردیف بودجه‌ای در شهرداری به همین منظور تعیین گردد تا شاهد یک مرکز فرهنگی مناسب در راستای اثرگذاری باشیم.

 رحیم شوقی شهردار رشت نیز در این نشست ضمن تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ به ریاست شورا، اظهار کرد: این بودجه برابر با ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به بودجه سال جاری ۴۴ درصد افزایش داشته است.

 وی تصریح کرد: بنای اصلی ما در تدوین بودجه اجرای بی کم و کاست پروژه‌های جاری در سطح شهر رشت است که در این راستا جلسات متعددی نیز برگزار شده است؛ اما ناگفته نماند که توان و پتانسیل شهر فراتر از این میزان است.

چالش‌های رشت فقط طرح میثاق و اتمام چند پل نیست

 سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه این نشست بر اهمیت بودجه‌نویسی با دیدگاه و فلسفه مدیریتی تأکید کرد و گفت: تمام مسائل رشت فقط طرح میثاق و اتمام چند پل نیست؛ بلکه چالش‌های فراوانی داریم که مغفول مانده است.

 این عضو شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: اقتصاد شهری، کسب و کار، توسعه گردشگری، شهر سبز و دوستار محیط‌زیست و… از جمله موارد مهم محسوب می‌شود این در حالی است که هرساله با تصویب بودجه تنها در حال پرداخت هزینه هستیم؛ لذا این تناقض‌ها باید برطرف شود.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه