سورپرایز پژو ۲۰۶ برای خریدارانش

پژو ۲۰۶ تیپ دو به‌رغم اینکه در سال ۱۴۰۲ تولید نشد؛ اما همچنان در بازار تک‌تازی می‌کند.

سورپرایز پژو ۲۰۶ برای خریدارانش

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»  بررسی روند قیمتی پژو ۲۰۶ تیپ دو نشان می‌دهد این محصول ایران‌خودرو در نیمه دوم ۱۴۰۲ رشدی حدود ۲۸ درصدی را در قیمت بازاری در کارنامه خود ثبت کرده است. این میزان رشد در بازه زمانی یاد شده خریداران پژو ۲۰۶ را در ابتدای نیمه دوم سال گذشته خوشحال کرد.

 متقاضیان پژو ۲۰۶ می‌توانستند در هفته اول پاییز سال گذشته این محصول را با قیمتی حول‌وحوش ۴۶۰ میلیون تومان از بازار خریداری کنند این در حالی است که در هفته پایانی اسفند ۱۴۰۲ قیمت این محصول هاچ‌بک (بدون صندوق‌عقب) ایران‌خودرو به حوالی ۵۹۰ میلیون تومان رسید.

 بنابراین قیمت این خودروی محبوب در بازه ۶ماهه نزدیک به ۱۳۰ میلیون تومان افزایش یافت. پژو ۲۰۶ تیپ دو به طور میانگین ماهانه بیش از ۲۱ میلیون تومان رشد قیمت را به خود دیده است. به زبان درصد قیمت این خودرو ماهانه به‌صورت میانگین بیش از ۴/۵ درصد افزایش‌یافته است.

 بررسی روند قیمتی پژو ۲۰۶ در بازار نشان می‌دهد این خودروی پُرطرفدار در بازه زمانی ۲۱ دی ۱۴۰۲ تا ۲۸ دی ۱۴۰۲ رشدی حدود ۳۵ میلیون‌تومانی را در کارنامه ثبت کرده است. پژو ۲۰۶ در ۲۱ دی سال گذشته با قیمت حدود ۵۱۰ میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت؛ اما بعد از گذشت هفت روز، فروشندگان حاضر نبودند خودروی در اختیار خود را با قیمتی کمتر از حدود ۵۴۵ میلیون تومان واگذار کنند.

بنابراین شاهد هستیم که در بازه زمانی مورد اشاره قیمت این محصول ایران‌خودرو رشدی حدود هفت‌درصدی را تجربه کرده است. البته روند قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو همیشه صعودی نبوده و در مقاطعی از پاییز و زمستان پارسال شاهد ثبات قیمت یا ریزش قیمت این خودروی محبوب بودیم.

 بررسی روند قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو در بازار نشان می‌دهد این خودرو هیچ‌گاه بیش از ۱۰ میلیون تومان افت قیمت را تجربه نکرده است. پژو ۲۰۶ در چند نوبت طی یک هفته با ریزش ۱۰ میلیون‌تومانی در بازه ۶ماهه دوم ۱۴۰۲ روبرو شد. این میزان افت قیمت به زبان درصد به ما می‌گوید پژو ۲۰۶ در مواقعی که با بیشترین افت قیمت روبرو شده، قیمتش تنها حول‌وحوش ۱/۵ درصد کاهش‌یافته است.

 به نظر می‌رسد باتوجه‌به توقف تولید این خودرو از ابتدای ۱۴۰۲ شاهد کاهش تعداد مدل صفر ۲۰۶ تیپ دو در بازار ۱۴۰۳ باشیم. پیش‌بینی می‌شود در بهترین حالت مدل صفر این خودرو تا پایان شهریور سال جاری در دسترس متقاضیان قرار داشته باشد. کاهش تعداد مدل صفر و تقاضای بالا برای این خودرو پُرطرفدار خود می‌تواند پارامتری باشد تا فارغ از نوسان ارزی و روندهای حاکم بر قیمت‌های بازاری، نمودار قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو را در بازار افزایشی کند.

انتهای خبر/

منبع: اقتصاد

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه