صنوبران سرخ | «نادر حاجی عباسی»

او اولین شهید آستارا است

شهید «نادر حاجی عباسی» که برای پاسداری و حفاظت از مرزهای کشور همراه چند تن از دوستانش به پاسگاه قنبرمحله آستارا در نزدیکی مرز  ایران و شوروی سابق رفت و در آنجا به فیض شهادت نائل آمد.

او اولین شهید آستارا است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» شهید نادر حاجی‌عباسی در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای مؤمن و مذهبی در شهرستان مرزی آستارا دیده به جهان گشود. وی علاوه بر اینکه به نماز اول وقت معتقد بود، از کودکی علاقه شدیدی به روزه‌گرفتن و شرکت در مجالس مذهبی داشت.

نادر برای شرکت در مراسم‌های مذهبی مسجد شوروشوق عجیبی داشت و به ترتیل قرآن کریم مسلط بود و در محیط منزل به دلیل بیماری پدرش همیشه در کار کشاورزی به مادر کمک می‌کرد.

شهید حاجی عباسی در سال ۱۳۵۷ و اوایل انقلاب دانش‌آموز سال سوم رشته علوم‌تجربی بود و در دبیرستان حکیم نظامی سابق آستارا تحصیل می‌کرد. عکس امام (ره) همواره بر سینه شهید حاجی عباسی نصب بود و علاقه زیادی به امام خمینی (ره) داشت و به‌شدت دلسوز انقلاب بود.

زمانی که نیروهای ارتشی و نظامی حکومت شاه مخلوع، پاسگاه‌های مرزی را رها کرده و متواری شده بودند عده‌ای از جوانان انقلابی شهر آستارا به‌اتفاق حجت‌الاسلام‌والمسلمین لنکرانی و یکی دیگر از روحانیون شهر تصمیم گرفتند که از پاسگاه‌های مرزی پاسداری و حفاظت کنند.

شهید نادر حاجی عباسی سرانجام در ۲۴ اسفندماه سال ۱۳۵۷ برای پاسداری و حفاظت از مرزهای کشور همراه چند تن از دوستانش به پاسگاه قنبر محله آستارا در نزدیکی مرز  ایران و شوروی سابق رفت و در آنجا به فیض شهادت نائل آمد و آسمانی شد و نامش به‌عنوان نخستین شهید شهرستان آستارا ثبت شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه