میثم گوهرپور

اقتصاد مردم پایه، حلال مشکلات کشور

اگر مسئولان به اندازه دقت، همت و تلاشی که برای عوض‌کردن سربرگ‌های اداری و چاپ بنر شعار سال می‌کنند، شرایط را برای مردم پایه‌شدن اقتصاد فراهم کنند، مشکلات کشور حل خواهد شد.

اقتصاد مردم پایه، حلال مشکلات کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» رهبر انقلاب هرساله با آغاز سال جدید بنا بر چشم‌انداز و نیازهای جامعه سعی دارند با انتخاب شعار سال هم آن نیاز را برجسته نمایند و هم به آحاد مسئولین و مردم، جهت حرکت به سمت قله را نشان دهند.

حضرت آقا در این چند ساله و در انتخاب شعار سال همواره تأکید بر اقتصاد دارند و سعی کرده‌اند این ضعف در اقتصاد را با رهنمودهایشان به نوعی هم گوشزد نمایند و از همگان بخواهند در راستای برطرف‌شدن ابن نقیصه گام بردارند.

سال ۱۴۰۳ ایشان علاوه بر اقتصاد، بر کلیدواژه مردم هم تاکید دارند تا یک بار بر این واقعیت تاکید داشته باشند که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم بنا گذاشته شده و مردم حلال مشکلات ریز و درشت جامعه هستند.

به عبارت دیگر ایشان یک‌بار دیگر بر روی این نکته تاکید دارند که این مردم هستند که صاحبان اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و در این پنج دهه هر وقت مردم در میدان حاضر بودند، جامعه جهش و رشد یافته است.

در هر صورت انقلاب اسلامی و به‌تبع جمهوری اسلامی یک نظام مردم پایه است و اگر به هر دلیلی این پایه نادیده انگاشته شود مطمئنا خسارت‌ها جبران‌ناپذیر است؛ پس رهبر انقلاب با هوشمندی و درایت همه ارکان نظام را اولاً متوجه این بخش و پتانسیل بالقوه آن کرده‌اند و ثانیاً از همگان می‌خواهند برای حضور مردم در اقتصاد برنامه‌ریزی کنند.

در صورت تاکید بر مردم و مردم پایه‌شدن اقتصاد، خود نکته‌ای است که اگر از سوی مسئولین و دست‌اندرکاران به آن توجه شود، بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

اما نکته اینجا است اگر مسئولان به اندازه دقت، همت و تلاشی که برای عوض‌کردن سربرگ‌های اداری و چاپ بنر شعار سال می‌کنند؛ شرایط را برای مردم پایه‌شدن اقتصاد فراهم کنند، مشکلات کشور حل خواهد شد.

در هر صورت امام جامعه راه را نشان داده و از امت خواست در عرصه باشند و راه برون رفت را به مدیران و کارگزاران نشان داده و به عبارت بهتر حجت را بر همگان به اتمام رسانده است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه