رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

صادرات ۱۵ هزار تنی چای در سال گذشته

رئیس سازمان چای کشور گفت: بیش از ۱۵ هزار تن چای سال گذشته به ترکیه، آذربایجان، ازبکستان و ترکمنستان صادر شد.

صادرات ۱۵ هزار تنی چای در سال گذشته

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حبیب جهانساز امروز در دیدار استاندار گیلان با اعضای سازمان چای کشور، هیئت‌مدیره سندیکای کارخانجات چای و چایکاران با بیان اینکه بیشتر کارخانجات ضمن خرید نقدی، مطالبات چایکاران گیلان و مازندران را به‌موقع پرداخت کرده‌اند، اظهار کرد: این عمل رضایتمندی خوبی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه کمتر از ۲ درصد مطالبات از سهم کارخانجات به چایکاران باقی‌مانده است، افزود: اقدامات لازم برای وصول مطالبات در حال انجام است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه برای خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری هماهنگی‌های لازم در حال انجام است و ناظران نیز ساماندهی شده‌اند، تصریح کرد: چای سنواتی باید یک‌بار برای همیشه تعیین تکلیف شود.

وی خواستار تأمین نقدینگی کارخانجات به‌منظور پرداخت به‌موقع بهای برگ سبز چای به چایکاران در سال جاری شد و افزود: پیش‌بینی می‌شود که بهای برگ سبز چای در سال جاری ۲۳ هزار میلیارد ریال باشد.

به گفته جهانساز سال گذشته ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق حمایت از توسعه چای کشور به چایکاران و کارخانجات پرداخت شد.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به واردات ۴۲ هزار تن چای به کشور طی سال گذشته اظهار کرد: همچنین بیش از ۱۵ هزار تن چای سال گذشته به ترکیه و کشورهای حاشیه شامل آذربایجان، ازبکستان و ترکمنستان صادر شد؛ صادرات چای باید به چین، هند و روسیه انجام شود تا در فروش چای ما تأثیری نداشته باشد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
لنگرودی
در منطقه تجاری راس الخیمه امارات شرکت های ایرانی هستن چای هندی و کنیا که به ایران صادر میشه رو بسته بندی میکنن همین برنامه رو در منطقه آزاد انزلی میشد پیاده کرد اول بازار داخلی بعد بازار قفقاز و روسیه رو گرفت ولی سود بعضیا در واردات چای هست که زور کسی بهشون نمیرسه مثل واردات برنج
در حاشیه