عمران علیزاده

هدف استراتژیک

اشتباه تاکتیکی در پاسخ به شهادت سرداران ایرانی در دمشق می‌تواند هدف استراتژیک ایران یعنی نابودی رژیم صهیونیستی تا سال ۱۴۲۰ را یا به تعویق اندازد یا به طور کلی خنثی نماید.

هدف استراتژیک

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، عمران علیزاده عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشت در یادداشتی در واکنش به حمله موشکی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، نوشت: همه ملت ایران مجدداً روی یک مسئله اتفاق نظر پیدا کرده‌اند و آن انتقام سخت از آمرین و عاملین جنایت کنسولگری ایران در دمشق است.

 از دیروز کسی را ندیدیم که توصیه به خویشتن‌داری کند. این خود اتفاق بزرگی است.

 اما اشتباه تاکتیکی در پاسخ به شهادت سرداران ایرانی در دمشق می‌تواند هدف استراتژیک ایران یعنی نابودی رژیم صهیونیستی تا سال ۱۴۲۰ را یا به تعویق اندازد یا به طور کلی خنثی نماید.

 ایران در حال تکمیل قطعات پازل نابودی رژیم صهیونیستی است. حتی شهادت سردار شهید زاهدی و هم‌رزمانش الزاماً بخشی از تکمیل همین پازل است.

 در اصل انتقام ذره‌ای شک نداریم؛ اما نباید خارج از هدف‌گذاری اصلی عکس‌العملی هیجانی که خواست رژیم صهیونیستی است انجام دهیم. صهیونیست‌ها به هیچ‌کدام از سه هدف اشغال غزه، نابودی حماس و اخراج مسلمانان فلسطینی از غزه دست پیدا نکرده‌اند. طبیعی است با ایجاد یک جبهه جدید بخواهند بی‌نتیجه بودن عملیات خود را توجیه کنند.

 امروز بیش از هر زمانی اصل جراحی غده سرطانی اسرائیل در منطقه ضروری به نظر می‌رسد و همه توان کشور باید روی همین اصل متمرکز باشد. نه برجام منجر به کنترل منطقه‌ای ایران شد نه شهادت شهید سلیمانی. چون تمرکز ایران روی هدف اصلی بود.

 اما به عنوان یک ایرانی وقتی به‌خاطر می‌آورم که یک روز قبل از این اتفاق بزرگ تمرکز فضای رسانه‌ای کشور مشغول بازی کودکانه برگزاری یا عدم برگزاری جشن طبیعت بود شرمنده می‌شوم.

 سرمایه‌های بزرگ انسانی که در دمشق دقیقاً در چنین روزی از دست دادیم، سرمایه همه ایرانیان بودند. باید به جا و در زمان خود هزینه یک آرمان بزرگ شوند.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه