نماینده مردم رشت و خمام در مجلس در گفتگو با «هشت‌دی» مطرح کرد:

ضرورت برطرف‌کردن موانع در راستای مشارکت مردم

 نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت مردم در راستای جهش تولید منوط به تأمین زیرساخت‌های مختلف از سوی مسئولین است، گفت: صرفاً تکرار شعار سال کاری از پیش نخواهد برد؛ بلکه نیازمند اقدام و عمل و برطرف‌سازی موانع در راستای مشارکت مردم هستیم.

ضرورت برطرف‌کردن موانع در راستای مشارکت مردم

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، جهش تولید با مشارکت مردم، عنوانی است که از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۳ انتخاب شده است؛ اما جالب است بدانید نام‌گذاری سال برای اولین بار از سوی ایشان در سال ۱۳۷۸ رخ‌داده است که پس از آن این نام‌گذاری به شکل یک سنت همه‌ساله تکرار می‌گردد و فلسفه این کار معطوف‌‌کردن توجه مردم و مسئولین به موضوعات مختلف است.

 اقتصاد کلیدواژه و محوریت شعار سال در دهه‌های اخیر بوده است که نشان از اهمیت این مسئله در راستای توسعه و پیشرفت کشور دارد تا تمام ارکان جامعه ضمن توجه به منویات رهبری در راستای تحقق آن گام بردارند.

 در ۶ سال اخیر نیز انتخاب شعار سال بر محوریت تولید قرار گرفته است که یکی از عناصر مهم در راستای رشد اقتصادی کشور است و موجب بهبود زندگی، پیشرفت، توزیع عادلانه سرمایه و رشد جامعه می‌گردد و موجبات آسایش و مصرف مردم یک جامعه، افزایش محدوده انتخاب انسان‌ها در انتخاب شغل و نوع زندگی، صرفه‌جویی در وقت، شکوفایی استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی، استقلال اقتصادی و عدم وابستگی به بیگانگان، افزایش قدرت سیاسی نظامی کشور در داخل و در عرصه بین‌الملل و… را فراهم می‌سازد.

 نظام جمهوری اسلامی ایران دارای ساختار مردمی و بر محوریت مردم شکل‌گرفته است و این ایدئولوژی بر انتخاب، مشارکت و حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و… تأکید دارد؛ بنابراین اساس توسعه و پیشرفت چنین جامعه‌ای مردم هستند، همچنین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که جمهوری‌بودن نظام سیاسی کشور را به طرق مختلف تضمین کرده است؛ اصل تفکیک قوا، محوریت مردم در شکل‌گیری نظام و نیز اداره امور کشور به اتکای آرای عمومی در نظام جمهوری اسلامی را مورد پذیرش قرار داده و تمهیداتی را برای تحدید قدرت دولت، محو استبداد، نهادینه‌کردن آزادی، مقابله با فساد و سوءاستفاده از قدرت پیش‌بینی کرده است.

 مشارکت مردم در جهش تولید، کوچک‌سازی دولت، اقتصاد مقاومتی همه و همه از راهکارهای اساسی در راستای رونق چرخه اقتصادی کشور در نظام مردمی است که نیازمند فراهم‌کردن زیرساخت‌های مختلف در راستای تحقق آن هستیم.

 در این راستا گفتگویی را با محمدرضا احمدی سنگر، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

 محمدرضا احمدی سنگر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به اهمیت جایگاه تقویت زیرساخت‌ها در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مشارکت مردم در تولید، اظهار کرد: سالیان متمادی شعار سال با تکیه بر مسائل اقتصادی انتخاب می‌شود؛ اما این انتخاب از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت جایگاه مردم در نظام سیاسی، اجتماعی و… کشور دارد.

 وی به اهمیت جایگاه حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: هر زمان مردم در عرصه‌های مختلف حضور فعال و مستمر داشتند، شاهد موفقیت بودیم همان‌طور که انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم شکل‌گرفته و استمرار یافته است به علاوه در دوران دفاع مقدس و بزنگاه‌های حساس کشور نیز شاهد حضور مردم در صحنه بودیم و دشمنان نیز بر این مسئله واقف هستند و از این حضور و مشارکت هراس دارند.

 نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت مردم در راستای جهش تولید منوط به تأمین زیرساخت‌های مختلف از سوی مسئولین است، تصریح کرد: تکرار شعار سال کاری از پیش نخواهد برد؛ بلکه نیازمند اقدام و عمل و برطرف‌سازی موانع در راستای مشارکت مردم هستیم.

تحقق شعار سال نیازمند هم‌افزایی تمام مسئولین امر است

 احمدی سنگر بر مشارکت همراه با نظارت مداوم و صحیح تأکید و عنوان کرد: تحقق شعار سال، کلید قفل بسیاری از مشکلات کشور خواهد بود؛ اما نیازمند هم‌افزایی تمام مسئولین امر است به علاوه از عدم نظارت بارها دچار آسیب شده‌ایم؛ اما باید همت کنیم ضمن توجه به منویات رهبری در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

 وی با اشاره به راهکارهای جلب اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران در راستای مشارکت در جهت تولید، بیان کرد: فارغ از هرگونه شعار باید موانع را برطرف و مردم را وارد عرصه کنیم تا در اقتصاد و توسعه کشور شریک باشند؛ لذا یکی از موانع موجود دولت‌محوری است که در این راستا نیازمند مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران از داخل و خارج کشور هستیم؛ اما زمینه را نیز باید برای مشارکت مردم فراهم کنیم.

 نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به جایگاه اصل ۴۴ در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و افزود: متأسفانه اجرای اصل ۴۴ آن‌طور که باید و شاید موفق نبوده است؛ چون با عدم رعایت دستورالعمل‌هایی همراه بوده است؛ لذا نیازمند نظارت هستیم که در واگذاری شرکت‌ها قابلیت افراد در قدرت سرمایه‌گذاری و توسعه سنجیده شود و کسانی باید پای کار بیایند که از هر لحاظ دارای اهلیت و قدرت توسعه در حوزه‌های مختلف باشند.

 احمدی سنگر در پایان خاطرنشان کرد: در راستای توسعه قوه قضاییه در کنار سایر قوا در ابعاد مختلف می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ لذا قوانین خوبی توسط قوه مقننه وضع شده است؛ اما عدم موفقیت در اجرای آن به ضعف عملکرد قوه قضاییه برمی‌گردد که در این راستا نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی قوای سه‌گانه هستیم تا با همکاری هم روز به روز شاهد پیشرفت کشور باشیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه