رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

مردمی‌کردن اقتصاد گامی به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مردمی کردن اقتصاد گامی به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: قوانین باید زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کند و اگر قوانینی متضاد با این موضوع وجود دارد باید توسط قوه مقننه کنار گذاشته شده و قوانین جدید تسهیل‌گر وضع شود.

مردمی‌کردن اقتصاد گامی به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی است

محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به اینکه خداوند سرنوشت هیچ قومی را بدون اراده آنها تغییر نمی‌دهد، اظهار کرد: خداوند به انسان قدرت اختیار داده تا بتواند تصمیم‌گیری کند با این وجود تلاش و خواست انسان در مدار خواست خداوند است و آدمی باید با استعانت و دعا در درگاه الهی برای رسیدن به مطلوب تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه امیدواری مایه نشاط و رسیدن انسان به کمال الهی است، افزود: انسان با نگاه امیدوارانه به خداوند کارهای خود را پیش می‌برد و در واقع امید منشاء حرکت انسان به سمت خواسته‌هایش است و اگر انسان انتظار کمال و زندگی عالی نداشت هیچ حرکتی انجام نمی‌داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه نامگذاری سال‌ها توسط رهبری به نوعی نقشه راه کشور است، تصریح کرد: ایشان امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند و این یعنی آنکه رونق در بخش تولید بدون حضور مردم امکان‌پذیر نیست و مردمی‌کردن اقتصاد گامی به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

دوستار با اشاره به اینکه نامگذاری امسال نشان می‌دهد که ظرفیت‌های ایجادشده در کشور می‌تواند منجر به جهش تولید با مشارکت مردم شود، تصریح کرد: برای تحقق این منظور می‌بایست الزاماتی را در جامعه فراهم کرد که اولین مرحله آن تسهیل قوانین برای مشارکت مردم در جهش تولید است.

وی ادامه داد: قوانین باید زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کند و اگر قوانینی متضاد با این موضوع وجود دارد و یا مانع توسط آن است باید توسط قوه مقننه کنار گذاشته شده و قوانین جدید تسهیل‌گر وضع شود.

ضرورت اقدامات حمایتی دولت از مردم برای مشارکت در جهش تولید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر ضرورت اقدامات حمایتی دولت از مردم برای مشارکت در جهش تولید، عنوان کرد: بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری باید حمایت‌های خود را در این خصوص گسترش داده و اقداماتی نظیر تسهیل مالیات و سهولت در اخذ مجوز کسب و کار در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در امر تولید تنها معطوف به کسب‌وکارهای کوچک نیست و این موضوع در قانون اساسی به صورت کلان نیز وجود دارد، گفت: توجه به جهش تولید و رونق تولید داخل اثرات فراوانی از جمله کاهش واردات کالاهای خارجی و زمینه‌سازی برای صادرات تولید داخل را به همراه دارد که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است.

زمینه جهش تولید با مشارکت مردم در کشور وجود دارد

دوستار با بیان اینکه زمینه جهش تولید با مشارکت مردم در کشور وجود دارد و الزامات آن باید توسط دولت فراهم شود، بیان کرد: تمامی مؤسسات علمی و… باید فعالیت‌های خود را بر اساس امور دانش‌بنیان قرار دهند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در ادامه جمهوری اسلامی را تحقق مردم‌سالاری دینی عنوان کرد و افزود: تمامی دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف اعم از علمی، نظامی، بهداشتی و فناورانه و… در سایه باور مردم به آرمان‌های انقلاب ایجاد شده که همچنان نیز به آن وفادار هستند و برای تحقق کامل آن تلاش می‌کنند.

دوستار با اشاره به اینکه چالش‌های اقتصادی در کشور وجود دارد که بخش مهمی از آن حاصل نقشه‌های دشمن و وضع تحریم‌های سنگین علیه جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تدابیر دولت، محصول اصلاحات زیربنایی اقتصادی انجام شده طی سنوات آتی بر سر سفره‌های مردم مشهود باشد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه