عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

ایران قدرت بازدارندگی فرامنطقه‌ای را به تمام جهان نشان داد

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه ایران قدرت بازدارندگی فرامنطقه‌ای را به تمام جهان نشان داد، گفت: صبر استراتژیک نظام جمهوری اسلامی بهانه را از حامیان رژیم گرفت و توجه تمام دنیا را به حرکت ایران معطوف کرد.

ایران قدرت بازدارندگی فرامنطقه‌ای را به تمام جهان نشان داد

عمران علیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به ابعاد پاسخ اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: از زمان عملیات بزرگ طوفان الاقصی آمریکایی‌ها ایران را طراح این عملیات اعلام می‌کردند و همین مسئله را ‌مجوز حمله به ایران می‌دانستند اما صبر استراتژیک نظام جمهوری اسلامی این بهانه را از آنان گرفت و توجه تمام دنیا را به حرکت ایران معطوف کرد.

وی به عوامل این پاسخ استراتژیک اشاره کرد و گفت: در خصوص حمله به سفارت هر کشوری در هر جای دنیا، شورای امنیت سازمان ملل موظف به محکومیت آن است لذا این فاصله ۱۳ روزه از زمان حمله به سفارت تا شب گذشته و سکوت مجامع امنیتی مهر تأییدی بر الزام تنبیه و پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، تصریح کرد: پاسخ جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، حمله محسوب نمی‌شود بلکه دفاع مشروع است چون کسانی که باید نسبت به اقدام رژیم صهیونیستی موضع می‌گرفتند عملاً به حمایت خودشان از این رژیم جعلی ادامه دادند لذا پاسخ کوبنده ایران نه فقط به این رژیم بلکه نسبت به هر کشوری است که در هر ابعاد قدرتی نسبت به ایران حمله پیش‌دستانه داشته باشد.

علیزاده ادامه داد: پس از فروپاشی نظام دوقطبی در جهان، آمریکا کشورها را به دو دسته سلطه‌گر و سلطه‌پذیر تقسیم کرد به علاوه علت عملیات بزرگ طوفان الاقصی این بود که فلسطینیان پس از سال‌ها فهمیدند که با وعده دروغ رژیم صهیونیستی به فتح سرزمینشان نخواهند رسید بلکه فقط با مقاومت می‌توانند به اهدافشان برسند.

صبر استراتژیک ایران نشان داد که دنبال سلطه‌گری نیست

وی با بیان اینکه اقدام ایران به تمام دنیا نشان داد که به دنبال سلطه‌گری نیست، گفت: تمام موشک‌های ایران توانایی حمله به مناطق مسکونی را داشت اما این اتفاق نیفتاد چون ایران به دنبال ایده مقاومت به وسیله دفاع مشروع در برابر جامعه بین‌الملل بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اقدام اخیر ایران در پاسخ به رژیم صهیونیستی متناسب و به اندازه بود و سبب حیرت همگان شد چون پس از اعلام وعده صادق، عوامل داخلی صهیونیست‌ها در فضای مجازی توان موشکی ایران را زیر سوال می‌بردند اما این عملیات، قدرت بازدارندگی فرامنطقه‌ای را به تمام جهان نشان داد.

عملیات ایران پس از ۱۳ روز سکوت شورای امنیت و طبق بند دفاع مشروع انجام شد

علیزاده افزود: هر کشوری که مورد حمله نظامی قرار بگیرد تا قبل از واکنش شورای امنیت سازمان ملل، مجاز به دفاع مشروع است اما این پاسخ باید دارای الزام و تناسب باشد که در عملیات اخیر ایران این موارد رعایت شده است لذا پس از ۱۳ روز سکوت شورای امنیت این اقدام با قدرت طبق بند دفاع مشروع صورت گرفت.

مقاومت برنده تمام منازعات منطقه است

وی در پایان خاطرنشان کرد: آینده این منطقه در اختیار مقاومت است و مقاومت برنده تمام منازعات منطقه است لذا سال‌ها پیش که آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید بود با اقدام ایران شاهد ایجاد خاورمیانه جدید با ایده راهبردی مقاومت در جهان اسلام در برابر تجاوز بیگانگان بودیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه