عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

آمریکا توان همسوکردن نخبگان با سیاست‌های خارجی خود را ندارد

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین بخش یک جامعه نخبگان آن است و باید همسو با نظام حاکمیتی باشد، گفت: آمریکا توان همسو کردن نخبگان با سیاست‌های خارجی خود را ندارد و در اروپا نیز نمی‌توانند آنها را درباره سیاست‌های خارجی آمریکا متقاعد کنند.

آمریکا توان همسوکردن نخبگان با سیاست‌های خارجی خود را ندارد

عمران علیزاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به علت سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، اظهار کرد: سه سال پیش هنگامی که آمریکایی‌ها به طور خفت‌آمیزی از منطقه خارج شدند، سیاستمداری به اسم فوکویاما در مقاله‌ای تأکید کرد که قدرت نظامی اقتصادی و نرم آمریکا در سطح جهانی از دست رفته و دیگر مثل سابق قدرت سلطه‌گری ندارد.

 وی با بیان اینکه مهم‌ترین بخش یک جامعه جامعه نخبگانی آن است و باید همسو با نظام حاکمیتی باشد، افزود: آمریکا توان همسوکردن نخبگان با سیاست‌های خارجی خود را ندارد و در اروپا نیز نمی‌توانند آنها را درباره سیاست‌های خارجی آمریکا متقاعد کنند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: با وجود آنکه این جنبش دانشجویی کاملاً خودجوش است؛ اما دولت آمریکا آن را بزرگ‌نمایی می‌کند و به نظر بنده علت این موضوع این است که آنها می‌خواهند لابی قدرتمند صهیونیست‌ها در آمریکا را متقاعد کنند که جامعه نخبگانی آمریکا با حضور آنها در جنگ علیه محور مقاومت و ایران مخالف هستند.

 علیزاده با اشاره به سیاست‌های چندگانه آمریکا در برخورد با موضوع فلسطین، بیان کرد: آمریکا از طرفی اعتراضات ضد اسرائیلی در آمریکا را محکوم کرده و از سویی دیگر همسو با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین سهیم می‌شود و در سازمان ملل و شورای امنیت تأسیس فلسطین را وتو می‌کند و در واقع این همان آمریکای بدون روتوشی است که دنیا آن را نظاره می‌کند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، تصریح کرد: آمریکا با ادامه روند فعلی خود نمی‌تواند سلطه‌اش را در دنیا حفظ کرده و قدرت خود را از دست خواهد داد.

 وی با بیان اینکه هنوز عده‌ای در داخل دنیا را یک دهکده جهانی می‌دانند که کدخدای آن آمریکا است، ادامه داد: آمریکا در مواجهه با کشورهایی همچون یمن شکست‌خورده است و این همان اصلی است که از سال‌ها پیش در انتظار آن بودیم که همان افول قدرت آمریکا است.

 علیزاده با اشاره به اینکه اگر مشابه اعتراضات دانشجویی آمریکا در هر جای دنیا به‌ویژه ایران اتفاق می‌افتاد هر کدام از رئیس‌جمهورهای آمریکا آن را محکوم کرده و با جملاتی مانند ما در کنار معترضان هستیم حمایت خود را از آن نشان می‌دادند، افزود: آمریکایی که مدعی دفاع از حقوق بشر است اکنون با دانشجویان معترض با سیاست‌های خارجی خود در کشتار فلسطینی‌ها این‌گونه برخورد می‌کند.

محرومیت از کار و تحصیل دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

 وی با اشاره به محرومیت از کار و تحصیل دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، عنوان کرد: آمریکایی‌ها هرگز اجازه نمی‌دهند مخالفان ساختار سیاسی فعلی این کشور به صحنه‌های مختلف از جمله صحنه سیاسی آن ورود پیدا کنند و این موضوع باید درس عبرتی برای برخی از داخلی‌ها که حامی جریان سلطه هستند، باشد.

 سیاست آمریکا سلطه‌گری است

 این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه سیاست آمریکا سلطه‌گری است و افراد تنها در اجرای روش سلطه متفاوت هستند، ادامه داد: هرکسی قصد ورود به ساختار سیاسی داشته باشد باید همسو با سیاست‌های آمریکا باشد وگرنه به روش‌های مختلف حذف می‌شود.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه