نائب رئیس شورای اسلامی رشت:

تجهیزات خدمات شهری رشت نیازمند نوسازی است

 نائب رئیس شورای اسلامی رشت با اشاره به فرسودگی و استهلاک تجهیزات خدمات شهری این شهر، گفت: نیازمند نوسازی و بهسازی این تجهیزات هستیم و این اقدامات نیز منوط به برنامه‌ریزی در کمیسیون بودجه و اهتمام ویژه شهردار رشت است.

تجهیزات خدمات شهری رشت نیازمند نوسازی است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» هادی رمضانی در یک‌صد و پانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر این شهر که پیش از ظهر امروز با حضور شهردار رشت برگزار شد، اظهار کرد: سیزدهم دی‌ماه مصادف با سالگرد شهادت سردار سلیمانی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در راستای ارج‌نهادن به رشادت‌های این شهید عزیز، بار دیگر ارادت خویش را اثبات کردند و دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی که چشم دیدن عزت و اقتدار ملت ایران را ندارند با انفجار بمب موجب شهادت تعدادی از هم‌وطنانمان شدند.

 وی ضمن محکومیت این اقدام تروریستی، گفت: تقاضای ما از حافظان امنیت این است که هرچه سریع‌تر عاملین این جنایت را شناسایی و به اشد مجازات برسانند تا دشمنان بدانند با چنین اقداماتی نمی‌توانند خللی در عشق و ارادت مردم به شهدا ایجاد کنند.

 نائب رئیس شورای اسلامی رشت، تصریح کرد: این ملت هیچگاه قهرمانان ملی خویش را فراموش نخواهد کرد و یاد حاج قاسم همیشه در قلب‌ها زنده است.

 رمضانی در ادامه با اشاره به فرسودگی و استهلاک تجهیزات خدمات شهری رشت، تصریح کرد: نیازمند نوسازی و بهسازی این تجهیزات هستیم و این اقدامات نیز منوط به برنامه‌ریزی در کمیسیون بودجه و اهتمام ویژه شهردار رشت است.

 رحیم شوقی شهردار رشت در ادامه این جلسه ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان به ارائه گزارش در راستای مجموعه مدیریت شهری پرداخت و عنوان کرد: نخستین جلسه ستاد عملیات زمستانی شهرداری رشت در مردادماه سال جاری برگزار شد که تاکنون این جلسات به صورت مدون برگزار شده است.

 وی تصریح کرد: در گام اول وضعیت ماشین‌آلات موجود احصاء و عیوب و نواقص هر کدام از این تجهیزات در قالب جدول طبقه‌بندی شده است در گام بعدی بودجه‌ای برای تعمیرات ماشین‌آلات فرسوده در نظر گرفته شده است.

 شوقی از برگزاری مانور برای آماده‌سازی این ماشین‌آلات خبر داد و گفت: در این راستا با پیمانکاران خصوصی و دستگاه‌های اجرایی مانند اداره کل راهداری، بنیاد مسکن و… رایزنی صورت‌گرفته است.

 شهردار رشت ادامه داد: میزان عمر ناوگان این ماشین‌آلات بالا و از طرفی تجهیزات مربوطه گران است
به‌علاوه اعتباراتی از سازمان شهرداری برای شهرهای زیر ۱۵ هزار نفر تخصیص داده شده است که شهرهایی مثل رشت را شامل نمی‌شود که در این راستا مکاتبه‌ای با وزارت کشور صورت‌گرفته است.

 وی بیان کرد: امکانی توسط بخش خصوصی فراهم شده است تا ماشین‌آلات دست دوم در حد نو از امارات وارد کشور شود که راهکار خوبی برای نوسازی این تجهیزات محسوب می‌شود در غیر این صورت نیازمند هزینه گزافی هستیم.

 محمدباقر بشردانش معاون خدمات شهری شهردار رشت نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: تیم عملیاتی ستاد زمستانه از مردادماه سال جاری آغاز و ایرادات موجود در ماشین‌آلات فرسوده توسط کارشناسان احصاء و برای تأمین مالی برای شهردار ارسال شده است.

 وی به تعدد ماشین‌آلات موجود در ناوگان شهری اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰ ماشین وجود دارد که از این تعداد ۵۸ عدد آماده‌به‌کار و ۱۲ ماشین دیگر افزوده خواهد شد.

 بشردانش تصریح کرد: هر ساله در ستاد بحران دو اقدام مهم صورت می‌گیرد؛ به‌روزرسانی فهرست منابع انسانی و تشکیل نمودار بحران که در این راستا ۶ جلسه برگزار شده است و برای هر ماشین یک ناظر وجود دارد به علاوه با توجه به بازنشستگی نیروها برای حدود ۲۴ نفر به صورت روزمزد در دو ماه آخر سال قرارداد منعقد شده است.

 معاون خدمات شهری شهردار رشت ادامه داد: این فرسودگی ما را دچار مشکل خواهد کرد؛ اما دلیل بر عدم عقد قرارداد با بخش خصوصی نمی‌شود به علاوه از ظرفیت دستگاه‌های مختلف در جهت تأمین تعدد ناوگان لجستیک بهره‌گیری خواهیم نمود.

حدود ۸۰ درصد ماشین‌آلات فاقد کارایی کافی است

 مهیار سماکچی عضو شورای شهر رشت نیز در ادامه این نشست بر اهمیت مسئله بحران در حوزه شهری تأکید و عنوان کرد: پول تعمیرات ماشین‌آلات پرداخت شده است؛ اما هنوز آماده نیست و اگر امروز شاهد بارش برف باشیم حدود ۸۰ درصد ماشین‌ها فاقد کارایی کافی است؛ لذا به علت استهلاک این تجهیزات هرچقدر هم برای تعمیرات هزینه شود فاقد کارایی لازم هستند و نیازمند به‌روزرسانی و نوسازی هستیم.

 عضو شورای شهر رشت، ادامه داد: هم‌اکنون کارخانه‌ای برای تأمین این ماشین‌آلات اعلام آمادگی کرده است که با یک درخواست شورا در هیئت‌مدیره این شرکت بررسی خواهد شد و می‌توانیم با یک پرداخت حداقلی در عرض ۳۰ ماه تسویه‌حساب کنیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه