در جلسه شورای شهر رشت مطرح‌ شد:

پرداخت سطحی به موضوعات قابل قبول نیست/ برگزاری جلسه انتخاب شهردار رشت در هفته جاری

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری جلسه انتخاب شهردار رشت در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در تلاشیم تا بتوانیم اصلح‌ترین انتخاب را داشته باشیم.

پرداخت سطحی به موضوعات قابل قبول نیست/ برگزاری جلسه انتخاب شهردار رشت در هفته جاری

به گزارش هشت‌دی هادی رمضانی امروز در هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با تبریک اعیاد شعبانیه به میلاد با سعادت امام حسین (ع) مصادف با روز پاسدار و میلاد حضرت عباس (ع) که بنام روز جانباز نامگذاری شده است؛ اشاره کرد و اظهار کرد: به این مناسبت تجلیلی از چند پرسنل خدوم و چند همکار شورایی در صحن شورا انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری باید به جایگاه شورا توجه کند، بیان کرد: ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بدون هماهنگی با شورا قرار است در اختیار مجموعه دیگری قرار بگیرد و این اقدام شهرداری پذیرفتنی نیست.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر رشت همچنین از برگزاری جلسه انتخاب شهردار رشت در روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: در تلاشیم تا بتوانیم اصلح ترین انتخاب را داشته باشیم.

انتقاد از تغییر نام میدان گیل و تخلیه ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت

سید حسین رضویان عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه، تصریح کرد: برای کسب عنوان رشت شهر صنایع دستی تلاش می کنیم اما اینکه در این راستا بخواهیم نام میادین شهر را که سال‌ها شهروندان آن بخش از شهر را به نامی مشخص می‌شناختند، بدون هماهنگی و اطلاع شورا به نام دیگری تغییر دهیم، پذیرفتنی نیست.

پرداخت سطحی به موضوعات قابل قبول نیست

وی با بیان اینکه بنده با پرداخت سطحی به موضوعات مشکل دارم، افزود: زمانی که در خیلی از شهرها فقط چند خانه کاهگلی وجود داشت، رشت صاحب نام و عظمت بود و باید درباره اقداماتی که قرار است در این شهر انجام شود با دقت بیشتری اقدام کرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به تخلیه ساختمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: برای شهرداری رشت متاسفم که سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت که بزرگترین مجموعه برای گردهمایی چهره‌های فرهنگی ورزشی و … شهر است به عنوان مستأجر به سازمان دیگری مراجعه می‌کند.

اخطار عضو شورا به مجموعه شهرداری رشت

سید شمس شفیعی یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اخطار به شهرداری رشت، اظهار کرد: گویا شهرداری رشت بدون مصوبه شورا بابت ساختمان سازمان فرهنگی شهرداری قراردادی را با دستگاهی دیگر منعقد کرده است که همین جا بابت این اقدام به شهرداری اخطار می‌دهم و امیدوارم پس از این شاهد تکرار چنین اقداماتی نباشیم.

وی با بیان اینکه وظیفه ذاتی و هویتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تلاش برای ثبت برندهایی است، افزود: نمایندگان یونسکو به منظور ارزیابی وضعیت رشت در حوزه صنایع دستی با هدف ثبت رشت به عنوان شهر خلاق صنایع دستی یونسکو به زودی وارد گیلان می‌شوند و در این راستا اداره کل میراث فرهنگی در تلاش است تا با ایجاد بسترهایی این مهم برای شهر محقق شود و از این رو شورا نیز اقدام شهرداری را که بدون مصوبه شورا نسبت به انعقاد قرارداد پیرامون در اختیار قراردادن ساختمان سازمان فرهنگی ورزشی به دستگاهی دیگر را این بار نیز نادیده می‌گیرد تا این برند جهانی برای رشت محقق شود، اما چنین اقداماتی نباید پس از این تکرار شود.

وی با تأکید به اینکه ساختمان متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی باید به صورت اجاره یک‌ساله در اختیار میراث قرار بگیرد، گفت: تمدید قرارداد نیز پس از این باید با موافقت و مصوبه شورا انجام شود و همچنین پیرامون تغییر نام میدان گیل به نام میدان صنایع دستی گیل نیز مخالف هستم.

حضور ارزیابان یونسکو به منظور ثبت رشت به عنوان شهر خلاق صنایع دستی

علیرضا تاج‌ شهرستانی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چند وقت پیش با کمیسیون فرهنگی تماسی گرفته و برای جلسه ای دعوت شدم، اظهار کرد: در آن جلسه اعلام شد که چند وقت آینده قرار است ارزیابان یونسکو برای بررسی ثبت رشت به عنوان شهر صنایع دستی یونسکو وارد گیلان شوند و لازمه این کار را نامگذاری یک میدان و همچنین فراهم کردن یک ساختمان با قدمت به منظور انجام اقداماتی در این راستا است و از همین رو ساختمان متعلق به سازمان میراث فرهنگی برای دریافت این برند در اختیار میراث قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بنده نیز موافق نیستم که این ساختمان کاملا واگذار شود، افزود: برای طی پروسه و ثبت رشت نیازمند انجام اقداماتی هستیم و در این راستا شورا و شهرداری رشت نیز سعی کرده‌اند نهایت همکاری را برای کسب این برند انجام دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه