عضو شورای اسلامی شهر رشت:

۷۰ درصد درآمدهای بخش مسکن وابسته به ساخت‌وسازها است

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه فقط ۲۶ درصد درآمدها در نیمه اول سال محقق شده که هشداری است در راستای اینکه در صدور پروانه با مشکل مواجه هستیم، گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمدها در بخش مسکن وابسته به ساخت‌وسازها است.

۷۰ درصد درآمدهای بخش مسکن وابسته به ساخت‌وسازها است

به گزارش هشت‌دی یکصد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت پیش از ظهر امروز برگزار شد.

هادی رمضانی در ابتدای این نشست ضمن محکومیت جنایت‌های‌ رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: دنیای امروز با وجود ادعا‌های فراوان نسبت به این نسل‌کشی در سکوت محض به سر می‌برد با این وجود امیدواریم که هرچه زودتر مردم مظلوم فلسطین از چنگال این رژیم غاصب رهایی یابند.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: ضمن تقدیر و تشکر از تمام کسانی که در راستای مطالعه و آگاهی تلاش می‌کنند نیازمند اهتمام ویژه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم لذا افتتاح کتابخانه مرکزی رشت یکی از پروژه‌هایی است که با مشکلاتی مواجه است و نیازمند توجه ویژه مسئولین در جهت تحقق این مهم هستیم.

نائب رییس شورای اسلامی شهر رشت، تصریح کرد: مطلع کلام خدا با خواندن آغاز شده است که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت دانستن و نوشتن در پیشگاه خداوند متعال است که نیازمند توسعه و گسترش آن هستیم، خصوصاً لازم است نسل جوان به این آگاهی برسد که دشمن به هر شیوه‌ای در راستای ایجاد انحراف در تلاش است.

رمضانی با اشاره به برخی چالش‌های موجود در حوزه شهری رشت، بیان کرد: در سطح معابر شهری، خط‌کشی‌های خیابان کاهش یافته است و با عدم تعیین پیمانکار در راستای مرمت آسفالت مواجه هستیم این در حالی است که از تیرماه سال جاری مناقصه‌ای برای تعیین پیمانکار برگزار شد اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت، بیان کرد: در خصوص واگذاری ملکی به یک گروه جهادی در محله حافظ‌آباد با خانه‌ای اوراقی مواجه شدیم که اموال آن شامل در و پنجره که جز اموال عمومی شهرداری رشت است به سرقت رفته بود لذا این حوزه بدون هیچ‌گونه نظارتی رها شده است که برای این ترک فعل قطعاً اعلام جرم خواهیم کرد.

سید میرشمس شفیعی عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه به تحلیل بودجه درآمدی سال ۱۴۰۲ پرداخت و گفت: با کاهش بودجه در نیمه اول سال مواجه هستیم این در حالی است که از کل بودجه ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد تومانی درآمد حاصله در ماده ۱۰۰ در سال جاری تنها ۷۷۷ میلیارد پیشبینی شده است که حدود ۲۱ درصد خواهد بود.

وی تصریح کرد: از کل مشتقات درآمدی حدود ۶۱ درصد بودجه مربوط به مشتقات مسکن است که به همین جهت نیازمند معطوف‌سازی توجه شهرداری به این مسئله هستیم این در حالی است که حدود ۶۰ درصد از توجه ما باید به بخش ساخت‌و‌ساز و صدور پروانه‌ها باشد.

این عضو شورا در پایان خاطرنشان کرد: از کل درآمد کسب شده در نیمه اول سال که حدود ۹۷۰ میلیارد تومان است فقط ۲۶ درصد از آن محقق شده که هشداری است در راستای اینکه صدور پروانه با مشکل مواجه شده است این در حالی است که ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمدها در بخش مسکن وابسته به ساخت‌وسازها است لذا در سال آینده نیازمند تغییر اساسی در بودجه هستیم تا پروژه‌های طرح میثاق را با درآمدهای بخش مسکن حمایت کنیم.

انتهای پیام/

 

عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه فقط ۲۶ درصد درآمد نیمه اول سال محقق شده که هشداری است در راستای اینکه در صدور پروانه با مشکل مواجه هستیم، گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمدها در بخش مسکن وابسته به ساخت‌وسازها است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه