استاندار گیلان:

تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر به اتمام رسید

 استاندار گیلان با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر به اتمام رسید، گفت: عملیات احداث تصفیه‌خانه شهر صنعتی در حال انجام است.

تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر به اتمام رسید

به گزارش  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی صبح امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع‌آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ رشت اظهار کرد: اجرای پروژه فاضلاب رشت بعد از سال‌ها وقفه هم اکنون با سرعت و جدیت ادامه دارد.

 وی عنوان کرد: بعد از بازدید رئیس‌جمهور از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در دور نخست سفر به گیلان و تأکید بر ساماندهی این دو رودخانه، شناسایی و رفع منشأ آلودگی این رودخانه‌ها آغاز شد.

استاندار گیلان افزود: در این راستا برای رفع آلودگی‌ها، هشت کیلومتر از حدود ۱۰ کیلومتر پروژه جمع‌آوری فاضلاب فخب رشت تا کنون به پایان رسیده و از امروز پروژه جمع‌آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ اجرایی شده است.

 وی با اشاره به شناسایی منشأ آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود و برنامه‌ریزی‌ها برای مسدودکردن آنها عنوان کرد: زندان لاکان رشت یک منشأ آلودگی این رودخانه‌ها بود که با راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب این مشکل رفع شده و تلاش برای رفع سایر موارد آلودگی این رودخانه‌ها ادامه دارد.

 عباسی با بیان اینکه فاضلاب مسکن مهر و شهر صنعتی رشت هم از دیگر منشأهای آلودگی این دو رودخانه است، افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر به اتمام رسیده و عملیات احداث تصفیه‌خانه شهر صنعتی در حال انجام است.

 وی در ادامه درباره احداث تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت اظهار کرد: مناقصه عملیات جمع‌آوری و هدایت شیرابه محل دفن زباله سراوان به تصفیه‌خانه بازگشایی شده و تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه جاری به پایان می‌رسد که با بررسی قراردادها آغاز خواهد شد.

 نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه بیمارستان‌ها نیز به پایان رسیده است، بیان کرد: ضمن شناسایی ۱۰۰ نقطه از موارد آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت، لایروبی این رودخانه‌ها آغاز شده که همه این اقدامات در راستای حفظ محیط‌زیست، سلامت مردم و نیز طبیعت زیبای شهر است.

 وی بیان کرد: بخشی از آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت مربوط به آب‌های سطحی و فاضلاب خانگی بوده که طرح‌ها دراین‌ارتباط نیز اجرایی شده ضمن اینکه لایروبی در پنج نقطه این رودخانه‌ها از سوی شهرداری رشت در حال انجام است.

 نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح و لایروبی رودخانه نیازمند همکاری مردم هستیم تا از ریختن زباله و هدایت آب‌های آلوده به این رودخانه‌ها خودداری کنند.

 وی با اشاره به نقش مهم مردم برای حفظ محیط‌زیست اظهار کرد: مردم و مسئولان باید در کنار هم برای حفظ محیط‌زیست و اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی همکاری کنند.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه