مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی» مطرح کرد:

فضاسازی با مفاهیم قرآنی در پیاده راه فرهنگی رشت

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فضاسازی با محوریت مفاهیم قرآنی، گفت: میدان شهرداری رشت مکان عبور و مرور گردشگران و مردم است و هدف اصلی ما ایجاد یک حس خوب نسبت به موضوعات دینی و مفاهیم قرآنی است.

فضاسازی با مفاهیم قرآنی در پیاده راه فرهنگی رشت

حجت‌الاسلام محمدعلی نجفی گیلانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با اشاره به برگزاری ویژه‌ برنامه‌ جشن رمضان در میدان شهرداری رشت، اظهار کرد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز و حضور گردشگران درصدد هستیم تا یک فضای اثرگذار برای مخاطبین در پیاده‌راه فرهنگی رشت ایجاد شود تا با این حضور مردم، شاهد یک بهره فرهنگی باشیم.

وی به اهداف برگزاری این ویژه‌ برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: میدان شهرداری رشت مکان عبور و مرور گردشگران و مردم است و هدف اصلی ما ایجاد یک حس خوب نسبت به موضوعات دینی و تغییر گرایش‌ها و تمایلات است لذا همین مسئله به تدریج بستر‌ساز تغییر باورها خواهد بود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان با محوریت قرآن و مفاهیم قرآنی و با تلاوت قرآن توسط نوجوانان و جوانان و ارائه مفاهیم توسط اساتید، طرح سئوال و مسابقات در کنار پخش سرود و مداحی برگزار خواهد شد.

نجفی ادامه داد: ۱۴ غرفه با موضوعات، کودک، پاسخ به سئوالات شرعی، حجاب، هلال‌احمر و ارائه خدمات پزشکی، بازی،‌ کمیته امداد و… با همکاری شهردار رشت و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری راه‌اندازی و توسط مجموعه‌های مردمی برپا شده است.

وی ادامه داد: چایخانه حضرت رضا (ع) نیز ایده اولیه آن توسط مجموعه‌های مردمی مطرح شد و به شکل یک خیمه و شبیه چایخانه حضرت طراحی و هم‌اکنون توسط گروه‌های جهادی و هیئات مذهبی در میدان اصلی شهر در حال خدمات‌رسانی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز توسط شهرداری یک جشن بزرگ با برگزاری مولودی‌خوانی و افطار ترتیب داده شده است.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: این برنامه با محوریت قرآن و با حضور مجموعه‌های مردمی شکل گرفته است لذا آنچه که واضح است اگر نمونه این فعالیت‌ها در تمام حوزه‌ها مد‌نظر قرار بگیرد شاهد یک رشد فرهنگی خواهیم بود که این کار نیازمند برنامه‌ریزی، ‌بستر‌سازی، نظارت و بهره‌گیری از ظرفیت خیرین، هم‌افزایی بین مجموعه‌های فرهنگی است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه