مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان خبر داد:

سفر ۷۷ میلیون گردشگر به گیلان

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از سفر ۷۷ میلیون گردشگر به گیلان خبر داد و گفت: میزان ماندگاری گردشگران در این استان ۸۷ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۹۰ نفر – شب اقامت برآورد شده است.

سفر ۷۷ میلیون گردشگر به گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، ولی جهانی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در ۱۱ماهه سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۷ میلیون گردشگر به گیلان سفر کرده‌اند، اظهار کرد: میزان ماندگاری گردشگران طی مدت یادشده در این استان ۸۷ میلیون و ۲۸۱ هزار و ۱۹۰ نفر – شب اقامت برآورد شده است.

وی ادامه داد: این حجم از ماندگاری مسافران در گیلان در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان بیشترین وسایل نقلیه ورودی به استان طی این بازه زمانی مربوط به مسیرهای آزادراه قزوین – رشت است، ادامه داد: مسیرهای رامسر به چابکسر، گیلوان به منجیل و اردبیل به آستارا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

جهانی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر که به مناسبت در پیش بودن ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در این جلسه از همه شهرداران شهرهای استان گیلان درخواست کردیم که نسبت به پاکسازی و زیباسازی منظر شهرها در آستانه فصل تازه گردشگری نهایت تلاش خود را داشته باشند.

جهانی وضعیت ساماندهی رستوران‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی را خوب اما ناکافی دانست و افزود: یک هزار غرفه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان در مجتمع‌های بین‌راهی، بناهای تاریخی و راه‌های استان برپا می‌شود.

 وی از برنامه‌ریزی برگزاری ۵۰ جشنواره فرهنگی، کشاورزی و میراث ناملموس برای ماه مبارک ماه رمضان و نوروز خبر داد و گفت: نخستین برنامه پیشواز ماه رمضان با عنوان پیشاشو است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه