مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

ورود ۳۵ میلیون گردشگر به گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: ۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ورود ۳۵ میلیون گردشگر به گیلان

به گزارش هشت‌دی به نقل از روابط‌عمومی، اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، ولی جهانی اظهار کرد: با عنایت به ادامه سفر در شهریورماه و تعطیلات پیش‌رو، گیلان باتوجه‌به جاذبه‌های فراوان طبیعی، تاریخی و فرهنگی به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی سفر در کشور بوده که استان گیلان میزبان بیش از ۱۵ میلیون نفر از هم‌میهنان تا ۲۱ شهریورماه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۹ میلیون نفر از تعداد مذکور از روز شانزدهم تا بیست‌و‌یکم شهریورماه به گیلان سفر کرده‌اند، افزود: شهرستان‌های رشت، بندر انزلی، لاهیجان و رودسر به ترتیب بیشترین اقامت را به خود اختصاص داده و شهرستان‌های آستارا، فومن و طوالش در رده‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه بیش از ۳۳ میلیون نفر شب در استان اقامت داشته‌اند از افزایش ۴۵ درصد ماندگاری گردشگران نسبت به دوره مشابه سال قبل در استان خبر داد و گفت: بیش از صددرصد واحدهای اقامتی استان سطح اشغال داشته‌اند و ماسوله، موزه میراث روستایی، بنای تاریخی قلعه‌رودخان و موزه چای لاهیجان بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده است.

جهانی در پایان خاطرنشان کرد: ۳۵ میلیون گردشگر از ابتدای امسال به گیلان سفر کرده‌اند که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه