فرماندار رشت خبر داد:

طنین‌انداز شدن نوای قرآن در پیاده‌راه فرهنگی رشت

فرماندار رشت با بیان اینکه تلاوت و تدبر در قرآن بسیار در این ماه سفارش شده است، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان در آستانه اذان مغرب برنامه تلاوت جمعی با حضور قاریان برجسته در پیاده‌راه فرهنگی اجرا می‌شود.

طنین‌انداز شدن نوای قرآن در پیاده‌راه فرهنگی رشت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»کیا عاشوری، عصر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های ماه مبارک رمضان اظهار کرد: استکبار جهانی در رهاورد خود قرآن گریزی و حجاب گریزی را جزو برنامه‌ها قرار داده در حالیکه سبک زندگی اسلامی که برگرفته از دین اسلام و آموزه‌های قرآنی است دارای شرایط و فضیلت‌هایی است.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان افزود: پیاده‌راه فرهنگی رشت که محل اعزام نیروهای رزمنده به مناطق هشت سال دفاع مقدس و همچنین مزین به تشییع شهدای زیادی بوده، لذا ظرفیت بزرگی برای انجام کارهای خوب و ماندگار است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم؛ اگر تمام دستگاه‌های فرهنگی استان و شهرستان ظرفیت‌های خود را در پیاده‌راه فرهنگی متمرکز کنند، اتفاقات خوبی در انتقال ارزش‌های معنوی و اسلامی رخ می‌دهد.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به برگزاری جشن رمضان در مناطق مختلف شهرستان، گفت: ماه مبارک رمضان ماه خداست، باید از فرصت این ماه بهره گیریم و از رحمت و سفره این رضوان الهی بهره‌مند شویم. گناهان انسان پاک شده و حیات جدیدی را در این ماه پر برکت تجربه می‌کنند.

 عاشوری تصریح کرد: تلاوت و تدبر در قرآن بسیار در این ماه سفارش شده است، در این راستا در ایام ماه مبارک رمضان در آستانه اذان مغرب برنامه تلاوت جمعی با حضور قاریان برجسته در پیاده‌راه فرهنگی اجرا می‌شود و بعد از آن روزه‌داران ضمن اقامه نماز، با افطار اطعام می‌شوند، این ویژه‌برنامه با همکاری شهرداری، سازمان تبلیغات، هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی تأکید کرد: باید متناسب با ماه مبارک رمضان و نوروز فضای شهر فضاسازی شود، فضای معنوی را در پیاده‌راه فرهنگی طنین‌انداز کنیم.

انتهای خبر/

منبع: روابط عمومی فرمانداری رشت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه