امام جمعه شفت در گفتگو با «هشت‌دی»:

ماه مبارک رمضان دانشگاه خودسازی انسان است

امام جمعه شفت، ماه مبارک رمضان را دانشگاه خودسازی انسان دانست و گفت: بندگان خدا تلاش می‌کنند به اندازه وسع خود از فرصت‌های این ماه مبارک استفاده کنند و به درجه ممتازبودن در درگاه الهی برسند.

ماه مبارک رمضان دانشگاه خودسازی انسان است

حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، با بیان اینکه تلاقی عید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: فلسفه نوروز صله‌ رحم و زدودن غبار کینه از قلوب است و شخص روزه‌دار نیز سعی دارد قلب خود را از زشتی‌ها و رذیلت‌های اخلاقی دور کند لذا این ایام فرصت مغتنمی برای تقویت ایمان و اخلاق است.

وی افزود: دعای تحویل سال بی‌شباهت به دعاهای ماه رمضان نیست و در این ماه مبارک تمام همت ما این است که خود را به خداوند نزدیک‌تر کنیم و از فیوضات آن بهره مند شویم تا خداوند «بهترین حال» را نصیب ما کند.

امام جمعه شفت تصریح کرد: دین اسلام هرگز با شادی مخالف نیست و خداوند هرچیزی که دل انسان را خوش کند و به آدم روحیه و انگیزه بدهد، دوست دارد.

حکیمی گیلانی با بیان اینکه شادی باعث می‌شود انسان با نشاط و انگیزه بیشتری خدا را عبادت کند، بیان کرد: برخی کشورها مثل فلسطین این روزها شادی ندارند و درگیر جنگ هستند و این موارد در حضور قلب انسان در عبادت تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه در شادی‌کردن باید به عقاید و ارزش‌ها احترام گذاشته شود و حرمت‌ها از بین نرود، تصریح کرد: اگر شادی با مفروضات الهی همراه باشد شادی خوب است اما اگر یاد خدا را از قلب و ذهن انسان ببرد، کاذب است.

امام جمعه شفت ماه مبارک رمضان را دانشگاه خودسازی انسان دانست و بیان کرد: بندگان خدا تلاش می‌کنند به اندازه وسع خود از فرصت‌های این ماه مبارک استفاده کنند و به درجه ممتاز بودن در درگاه الهی برسند.

وی با تاکید بر انس‌گیری بیشتر با قرآن در ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید اگر همه مردم ارزش ماه رمضان را می‌دانستند آرزو می کردند تمام سال ماه رمضان باشد لذا انتظار این است در این ماه از نهایت فرصت خود بهره گیریم و خودسازی و تهذیب نفس کنیم.

حکیمی گیلانی با اشاره به آیات و روایات درباره توکل و امید داشتن به خدا و  نصرت الهی و قبح ناامیدی از رحمت خدا، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید هر کس به خداوند توکل کند برایش کافی است و اگر نگاهی به سیره بزرگان مانند پیامبران و ائمه اطهار داشته باشیم، می‌بینیم که ایمان و توکل به خداوند موجب پیروزی انسان در زندگی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر همه ما به این باور برسیم که خدا هوای ما را دارد و بندگان خود را دوست دارد از سختی‌های زندگی عبور می‌کنیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه