مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان در گفتگو با «هشت‌‌دی»:

کار فرهنگی نیازمند توان زیرساختی مادی و معنوی است

مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان با بیان اینکه سختی میدان فرهنگ قابل قیاس با سایر حوزه‌ها نیست، گفت: کار در این عرصه تک مؤلفه‌ای نیست از طرفی دشمن نیز به‌شدت بر این حوزه متمرکز است و مقابله با آن نیازمند توان زیرساختی مادی و معنوی است.

کار فرهنگی نیازمند توان زیرساختی مادی و معنوی است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» در سالروز ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی به سر می‌بریم. انقلابی که بعد از پیروزی با خودباوری و تکیه بر توان خودی در اوج تحریم‌ها امتداد یافت تا ساختار قدرت را در دنیا را به هم ریزد.

 انقلابی که نشان داد می‌توان زیر بار سلطه‌گران سر خم نکرد و پله‌های پیشرفت را طی کرد؛ اما در این مسیر و در طول این سال‌ها با هجمه‌های زیادی در عرصه‌های فرهنگی و رسانه‌ای مواجه شد.

 در همین رابطه گفتگویی با مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

 محسن پورپیر با حضور در تحریریه پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا انقلاب اسلامی، یک انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر پایه یک نگاه دینی پایه‌ریزی شده است این در حالی است که از مبارزات دوران مشروطه تا مجاهدت‌های امام خمینی (ره) که بر پایه دیدگاه دینی بوده، جامعه همواره مورد تهدید و تهاجمات فرهنگی قرار گرفته است.

 وی به مسائل و مشکلات کشور قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به واسطه دخالت‌های بیگانگان آسیب‌های روحی، فرهنگی، اقتصادی و ملی توسط رژیم دست‌نشانده بیگانگان بر کشورمان تحمیل می‌شد و اموال مردم به تاراج می‌رفت این در حالی است که شاهد وضع قوانینی و تعهدهایی بودیم که ارزش و جان یک ایرانی را دچار تهدید می‌کرد به طور مثال با وضع کاپیتولاسیون، ارزش یک سگ آمریکایی از جان یک ایرانی بیشتر بود.

 مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان با اشاره به اقدامات رهبر کبیر انقلاب اسلامی در راستای پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امام خمینی (ره) توانست جامعه را بر بستر تدین و تشیع نسبت به ارزش‌های انسانی و ظلم‌ستیزی آگاه کند و مردم نیز به واسطه همین زیرساخت دینی توانستند با همراهی امام، یک رژیم دست‌نشاندهٔ وابستهٔ ظالم را در هم بکوبند.

اقدامات کارشکنانه دشمنان در تقابل با نظام جمهوری اسلامی

 پورپیر با اشاره به اقدامات کارشکنانه دشمنان در تقابل با نظام جمهوری اسلامی، ادامه داد: دشمن نیز به واسطه همه میادین از جمله جنگ تحمیلی، جنگ نیابتی، جنبش‌های اقتصادی و… وارد عمل شده است؛ اما در نهایت به این نتیجه رسید تا زمانی که یک جامعه دارای زیرساخت دینی است شکست نخواهد خورد؛ لذا درصدد تغییر در بنیان جامعه اسلامی برآمدند که در بلندمدت شاهد به‌کارگیری ابزارهای مختلف مانند تغییر سبک زندگی در ماهواره‌ها، تغییر باورها و هنجارها و مسائلی در این راستا بودیم.

 وی بر اهمیت آگاه‌سازی اقشار مردم علی‌الخصوص نسل جوان تأکید کرد و گفت: دشمن با عدم حصول نتیجه در راهبردهای مختلف در نهایت به دنبال براندازی بنیان خانواده است و به گفتهٔ خودشان برای سقوط جامعه ایرانی باید کانون خانواده از هم بپاشد و مادر که نقش محوری تربیت یک انسان را برعهده دارد، مورد هجمه قرار می‌گیرد؛ در پروژه‌های دشمن زن ایرانی و مادر خانواده که یک انسان را تربیت می‌کند می‌تواند سرنوشت یک کشور را دستخوش تغییر قرار دهد؛ لذا در دهه اخیر شاهد هستیم که اکثر پروژه‌های دشمن حول محور بانوان می‌گردد.

ایجاد نیاز کاذب در رسانه‌های معاند

 مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان، افزود: در دهه اخیر که رهبر انقلاب شعار و راهبرد سال را مشکلات اقتصادی مطرح می‌کنند، دشمن در شبکه‌های رسانه‌ای خویش، یک نیاز کاذب یعنی آزادی زنان را مطرح می‌کند این در حالی است که پس از انقلاب شاهد پیشرفت بانوان در عرصه‌های مختلف هستیم که این بستر قبل از انقلاب فراهم نبود؛ لذا این تمرکز دشمن بر حوزه زنان نشان از اهمیت این جایگاه دارد.

کار در عرصه‌ فرهنگ تک مؤلفه‌ای نیست

 پورپیر در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه حلقه مفقوده عدم هماهنگی موفقیت نهادهای فرهنگی در داخل کشور چیست، بیان کرد: سختی میدان فرهنگ قابل قیاس با سایر حوزه‌ها نیست؛ چون آسیب‌های فرهنگی ناملموس بوده و در لحظه قابل‌دیدن نیست؛ لذا طرح‌ریزی آن زمان‌بر است و برنامه‌ریزی بلندمدت خواهد بود و تک مؤلفه‌ای نیست که این مسئله کار را سخت‌تر می‌کند از طرفی دشمن نیز به‌شدت بر این حوزه متمرکز است و مقابله با آن نیازمند توان زیرساختی مادی و معنوی است.

ضرورت پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای

 وی در راستای بهره‌وری و نقطه‌زنی فرهنگی به ارائه راهکار پرداخت و گفت: هر مجموعه فرهنگی به واسطه ضرورت‌هایی شکل‌گرفته است؛ اما به جای فعالیت‌های جزیره‌ای نیازمند فعالیت تمام مجموعه‌ها ذیل یک فرماندهی هستیم؛ لذا اگر همگی ذیل یک قرارگاه قرار بگیرند و پازل دقیقی از صحنه ایجاد شود و طرح‌ریزی صورت بگیرد، هر نفر به عنوان یک رزمنده نقش خودش را در این میدان به درستی ایفا کند شاهد بهره‌وری صحیح خواهیم بود.

 مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان ادامه داد: کار را باید با یک قاعده مشخص و به همراه طرح‌ریزی برای مشکلات و احصای فرصت‌ها پیش ببریم، سپس مجموعه‌ها تعیین تکلیف و شرح وظایف شوند و در نهایت به سمت هدف حرکت کنیم.

 پورپیر در ادامه با اشاره به وجود دشمن داخلی و خارجی در نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: برنامه‌ریزی دشمن در تمام لایه‌ها اتفاق افتاد که گاهی از طریق کارشکنی توسط افرادی در داخل کشور بود که مستقیماً دست‌نشانده سرویس‌ها یا مجموعه‌های جاسوسی بودند یا گاهی به دلیل عدم توفیق در اجرای برنامه‌های مدنظر نظام است که این مسائل و مشکلات در تمام کشورها وجود دارد.

 وی تصریح کرد: افرادی در داخل کشور، خود را وام‌دار غرب می‌دانند و نگاه مغایر با حکومت دارند؛ لذا در مسیر و ریل طرح‌ریزی شده نظام حرکت نمی‌کنند و موفقیت کشور را در گرو توافق با غرب می‌دانند و متأسفانه در جایگاه‌های مختلف حضور دارند و با گذشت چهل سال از انقلاب هنوز بر باور خویش پافشاری دارند و گروهی نیز هستند که از دوست‌داران انقلاب و افرادی که زمانی یار و یاور امام بودند؛ اما با گذشت زمان دچار تغییر و تزلزل شدند.

اعتماد به جوانان زمینه‌ساز موفقیت کشور است

 مسئول سازمان فضای مجازی سراج گیلان به اهمیت جایگاه پرورش و کادرسازی اشاره و عنوان کرد: نیاز به حضور نیروی جوان مؤمن انقلابی در حوزه‌های مختلف است؛ اما متأسفانه شاهد عدم اعتماد به جوانان هستیم درحالی‌که طبق تأکید رهبر معظم انقلاب نیازمند حضور ریش‌سفیدان با اولویت و توجه به جوانان هستیم که یکی از عوامل زمینه‌ساز موفقیت کشور خواهد بود.

 پورپیر ضمن تأکید بر عدم نااُمیدی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در حال طی‌کردن مسیر خود است و بدانید بخش بزرگی از این مشکلات با آگاه‌سازی مردم قابل‌حل و فصل است؛ لذا نیازمند جهت‌دهی، ارائه راهکار برای مسائل مختلف و مطالبه‌گری توسط جامعه نخبگانی هستیم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه