مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:

۲۷۰ هزار تن کالا از مجتمع بندری انزلی صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه تعداد ۵۹۹ فروند شناور تجاری در ۱۰ماهه گذشته وارد مجتمع بندری انزلی شد، گفت: ۲۷۰ هزار تن انواع کالا از مبدأ این مجتمع بندری صادر شده است.

۲۷۰ هزار تن کالا از مجتمع بندری انزلی صادر شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حسین یونسی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی ۳۱ درصدی رشد کرده است، اظهار کرد: یک میلیون و ۶۳۷ هزار تن انواع کالا در بندر انزلی در ۱۰ماهه امسال در این مجتمع تخلیه و بارگیری شد.

وی با اشاره به رشد ۵۱ درصدی میزان واردات به مجتمع بندری انزلی در ۱۰ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه، ادامه داد: در این مدت شاهد واردات یک میلیون و ۳۲۳ هزار تن کالا به این مجتمع بندری هستیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه محصولات وارداتی شامل اقلامی چون غلات، روغن خام خوراکی، چوب و آهن‌آلات بود، تصریح کرد: تخلیه روغن خام خوراکی ۲۸۹ درصد، غلات ۷۲ درصد و آهن‌آلات ۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۹۹ فروند شناور تجاری طی این مدت وارد مجتمع بندری انزلی شده است، افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد رشد داشته است.

یونسی همچنین با اشاره به میزان صادرات ۲۷۰ هزارتنی از مبدأ مجتمع بندری انزلی، تصریح کرد: این اقلام شامل مواد مختلفی از جمله پتروشیمی و مصالح ساختمانی بودند.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه