استاندار گیلان:

صادرات گیلان درگیر کاغذبازی اداری است

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان گیلان گفت: مشکلات صادراتی گیلان که موجب می‌شود کالاهای ما از سایر استان‌ها صادر شود به سخت‌گیری‌های اداری برخی از ادارات اجرایی استان مربوط می‌شود که باید این موانع را برطرف نمایند.

صادرات گیلان درگیر کاغذبازی اداری است

به گزارش هشت‌دی اسدالله عباسی امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی گیلان خواستار افزایش ارزش ارزی کالاهای صادراتی از طریق کنار هم قراردادن کمیت و کیفیت محصولات شد و اظهار کرد: این ظرفیت بالقوه در گیلان وجود دارد که این ظرفیت‌ها باید بر اساس چشم‌انداز و افق پیش رو در این استان شکوفا شود و در صادرات علاوه بر رشد حجمی به لحاظ ارزی نیز افزایش داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان درآمد حاصل از لحاظ رشد اقتصادی و ارزآوری باید مشخص شود، افزود: اگر می‌خواهیم استفاده درستی از ظرفیت‌ها داشته باشیم باید از همه امکانات موجود برای دستیابی به این مهم استفاده کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه خط‌آهن رشت – کاسپین به‌زودی راه‌اندازی می‌شود که بدین جهت باید ظرفیت‌های قابل‌استفاده بنادر گیلان استخراج شود، تصریح کرد: برای توسعه بنادر باید اطلاعات به‌روزرسانی شود تا بر اساس واقعیات دسته‌بندی‌شده تصمیم‌گیری شود.

صادرات گیلان درگیر کاغذبازی اداری است

عباسی در بخش دیگر از سخنان خود بیان کرد: بخشی از مسائل و مشکلات صادراتی استان که موجب می‌شود کالاهای ما از سایر استان‌ها صادر شود به سخت‌گیری‌ها و بوروکراسی‌های اداری برخی از ادارات اجرایی استان بازمی‌گردد که دستگاه‌ها باید در این بخش فعال شوند و معاونت‌های عمرانی و اقتصادی با کمک سایر دستگاه‌های موانع را برطرف نمایند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در خصوص تشکیل واحد ارزی در گیلان نیز باید در ابتدای امر میزان مبادلات ارزی در مقایسه با استان‌های هم‌جوار مشخص گردد و همچنین برای تبدیل نمایندگی وزارت خارجه به اداره کل نیز باید ظرفیت‌ها در این بخش سنجیده شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه