استاندار گیلان مطرح کرد:

کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی نوروز در گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه تلفات رانندگی در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش‌یافته است، گفت: ۴ میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۳۸ مسافر نوروزی از طریق ناوگان هوایی و زمینی وارد این استان شدند.

کاهش ۷۵ درصدی تلفات رانندگی نوروز در گیلان

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی امروز (سه‌شنبه) پس از حضور و بازدید از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات امداد و نجات هلال‌احمر استان گیلان و گفتگوی صمیمانه با امدادگران و مدیران این مجموعه، در جلسه جمعیت هلال‌احمر کشور با حضور مدیران عامل، شورای معاونین استان‌ها در خصوص طرح ملی خدمات نوروزی ۱۴۰۳ که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: مسافران اقامت‌کننده در استان (اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت) ۶ میلیون و ۷۴۸ هزار و ۱۰۸ نفر شب بوده ضمن اینکه درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت ۷۹ درصد است.

 وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفندماه گذشته تا پایان دیروز (۶ فروردین) افزون بر ۹۸۳ هزار خودرو وارد استان گیلان شده است، اضافه کرد: تلفات رانندگی نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافت که نشان از وحدت، همدلی دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از جمعیت هلال‌احمر، پلیس راهور و فوریت‌های پزشکی است.

 استاندار گیلان با بیان اینکه افتتاح هشت کیلومتر باقیمانده آزاده راه قزوین – رشت شامل قطعه منجیل به امام‌زاده هاشم از اتفاقات خوب سال گذشته در استان گیلان بود، عنوان کرد: افتتاح این قطعه، بار ترافیکی را کاهش داد ضمن اینکه عدم معطلی و خستگی مسافران، کاهش تصادفات را به همراه دارد.

 عباسی در ادامه با ابراز رضایت از عملکرد هلال‌احمر گیلان به‌ویژه در تابستان سال گذشته اظهار کرد: عملکرد خوب هلال‌احمر، داوطلبان این جمعیت و غواصان موجب کاهش قابل‌توجه غریق در تابستان پارسال در سواحل استان در مقایسه با سال ماقبل شد.

 وی با بیان اینکه برای خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی در گیلان آمادگی کامل وجود دارد اضافه کرد: رعایت شئونات اسلامی در ماه پرفضیلت رمضان مورد تأکید است ضمن اینکه اقدامات پیشگیرانه نیز وجود دارد.

 استاندار گیلان اظهار کرد: مکان‌هایی برای استراحت مسافران، انجام فریضه نماز و ویزیت سلامت مهمانان نوروزی توسط داوطلبان هلال‌احمر در مسیر راه‌های استان مهیا شده است.

 عباسی در بخش دیگری از سخنانش اسدالله رضازاده رودسری نیکوکار گیلانی را از افتخارات استان و رودسر خواند و افزود: این نیکوکار در ساخت مدرسه، مسجد و کمک به مراکز درمانی کارهای ارزشمندی انجام داده است، این خیر همواره در کار خیر پیشقدم بوده و هست.

تقدیر از حمایت تمام‌عیار استاندار از مجموعه هلال‌احمر گیلان

 هادی سلیمی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان نیز در این جلسه در سخنانی با اشاره به حمایت تمام‌عیار استاندار از مجموعه هلال‌احمر گفت: سال گذشته بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال برای تجهیزات در حوزه امداد و نجات دریایی شامل جت اسکی، قایق‌های دریایی و جیمی از سوی استاندار در اختیار این جمعیت قرار گرفت.

 وی به سیاست‌های سازمان جمعیت هلال‌احمر در راستای توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات اشاره کرد و افزود: صدور مجوز ۶ پایگاه جدید امداد و نجات انجام شد؛ ضمن اینکه استاندار محترم گیلان نیز دستور ۱۰۰ درصدی ساخت این پایگاه‌ها را برای نجات جان انسان‌ها و ارائه خدمات امداد و نجات صادر کرد که فرایندهای اداری آن در حال انجام است.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه با حمایت‌های صورت‌گرفته همه همکاران، نجاتگران و اعضای هلال‌احمر پای‌کار خدمات‌رسانی به مردم هستند؛ بیان کرد: با دستور استاندار گیلان تخصیص اعتبار برای مرکز آموزش بین‌المللی هلال‌احمر در چاف لنگرود انجام و کار تعمیرات و بازسازی این مرکز صورت گرفت.

 انتهای خبر/

منبع: روابط عمومی استانداری

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه