استاندار گیلان:

اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان هیچ بن‌بستی ندارد

استاندار گیلان با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان هیچگونه بن‌بستی وجود ندارد، گفت: حمایت از پروژه‌های شهرداری موسوم به طرح میثاق مورد تاکید است و  از برنامه‌های توسعه‌محور و تحول‌آفرین شهرداری حمایت می‌کنم.

اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان هیچ بن‌بستی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی امروز (سه‌شنبه) در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت ابراز امیدواری کرد تا سال جدید با انسجام بیشتر همگان و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها، سال تحول و نمود خدمت به آحاد مردم به‌ویژه رشتوندان در مرکز استان ولایتمدار گیلان باشد.

وی با بیان اینکه باید در شان مردمان کلانشهر رشت که در جهان نام‌دار است به آنان و نیز مسافران علاقمند به رشت خدمت کرد، افزود: مدیران حوزه شهری تمام اندیشه و عمل خود را برای تسهیل در امور شهروندان و پویایی شهر، توجه به محرومیت‌زدایی مناطق حاشیه شهر، کاهش ترافیک، توسعه مباحث فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و دیگر وظایف محوله معطوف کنند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه آرامش و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر، خود موجبات انجام کارها و خدمات بزرگ را مهیا می سازد، اضافه کرد:  با توجه به همدلی موجود و اقدامات در حال اجرای توسط مدیریت شهری همچون طرح میثاق در کنار امورات مورد انتظار از شهرداری برای ایجاد نشاط و پویایی اجتماعی، قطع یقین این تلاش باعث افزایش رضایت‌مندی آحاد جامعه است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار تاکید کرد: برای توسعه همه‌جانبه کلانشهر رشت به بهره‌گیری از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو بیش از گذشته نیاز است.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند در تمامی شهرهای گیلان، گفت: طرح جامع پسماند در تمامی شهرستان‌های گیلان باید با جدیت و بصورت عملیاتی اجرایی شود.

استاندار گیلان ساماندهی و مدیریت پسماند به‌ویژه بهسازی و مهیاسازی لندفیل سراوان را یکی از اهداف دولت مردمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در گیلان دانست و بیان کرد: بهسازی کامل سراوان باید به بهترین نحو انجام شود و برای تحقق این مهم از ظرفیت‌های ملی استفاده و اعتبارات لازم تخصیص داده شد تا به اعتبارات حوزه شهرداری رشت افزوده شود.

وی ادامه داد: معضل پسماند سراوان یک ابر چالش در استان گیلان بوده ولی به دغدغه رؤسای جمهور قبلی مبدل نشده بود که بنده در دیدار با رئیس جمهوری، معضل پسماند سراوان را به یک ‌ دغدغه مهم برای ایشان مبدل کردم چرا که  مردم عزیز آن منطقه با مشکلات فراوانی مواجه بودند و اکنون شاهد آنیم که اقدامات خوبی صورت گرفته که باید با جدیت تداوم یابد.

استاندار گیلان نقش تفکیک زباله از مبدا را یکی از راه‌های کنترل پسماند در این استان دانست و افزود: باید با اتخاذ تصمیمات علمی و برنامه‌های فرهنگی، تفکیک زباله از مبدا در بین مردم و به ویژه روستائیان نهادینه شود، چرا که به کاهش تولید زباله در این استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم در استان گیلان اهتمام ویژه‌ای برای حل معضل فاضلاب نیز دارد، تصریح کرد: در گذشته به مسئله فاضلاب شهر صنعتی و مسکن مهر رشت توجه‌ای نشده بود در حالی که ۳۶ درصد آلودگی تالاب بین‌المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهررود را تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان هیچگونه بن‌بستی وجود ندارد و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با شهرداری نیز همراهی دارند، افزود: حمایت از پروژه‌های شهرداری مرکز استان موسوم به طرح میثاق مورد تاکید است و  از برنامه‌های توسعه‌محور و تحول‌آفرین شهرداری حمایت کرده و می‌کنم.

استاندار گیلان هم‌افزایی و همگرایی همه جانبه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و دیگر مدیران و مجموعه شهرداری را در توسعه کلانشهر رشت بسیار مؤثر دانست و گفت: رشت در جهان آوازه ارزشمندی دارد و باید در شان مردمان این سامان به آنان در حوزه‌های مختلف ارائه خدمات شود.

در این نشست همچنین شهردار رشت، رئیس شورای اسلامی شهر و هر یک از حاضرین ضمن ارائه گزارش از عملکرد و فعالیت‌های حوزه شهری، بر اتفاق نظر و همدلی مدیریت شهری برای رشد همه‌جانبه و نیز پویایی و نشاط کلانشهر رشت در راستای افزایش رضایتمندی مردم تاکید کردند.

آنان همچنین ضمن قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه شخص استاندار از فعالیت‌های توسعه محور کلانشهر رشت، این اهتمام را منشا برکات فراوان برشمردند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه