استاندار گیلان:

سنددارکردن زمین‌های روستایی اقدامی ارزشمند است

استاندار گیلان سنددارکردن زمین‌های روستایی را از اقدامات ارزشمندی دانست که لبخند رضایت روستاییان را به همراه داشته است و گفت: دولت اقدامات خوبی در مناطق روستایی انجام داده این نگاه دولت مردمی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای آرمان‌های امام راحل است.

سنددارکردن زمین‌های روستایی اقدامی ارزشمند است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» اسدالله عباسی روز شنبه در بازدید از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، اظهار کرد: ارائه تسهیلات برای مقام‌سازی بافت های فرسوده باید به افرادی که مطلع نیستند، اطلاع‌رسانی شود.

وی ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان اداره کل بنیاد مسکن گیلان برای اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر اضافه کرد: ساخت مسکن برای اقشار محروم، اجرای طرح هادی در روستاها و بازنگری در اجرای این طرح عمده‌ترین وظایف بنیاد مسکن بوده که در این راستا توانسته خدمات خوبی در دولت سیزدهم در این رابطه ارائه دهد.

استاندار گیلان بیان کرد: اهمیت ماموریت بنیاد مسکن و حساب ۱۰۰ امام (ره) (حساب ۱۰۰ تنها حسابی است که امام خمینی (ره) برای حمایت از محرومان افتتاح کردند) باید در جامعه ترویج شود.

وی با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: مشارکت مردم در امر ساخت واحدهای مسکونی با ارائه تسهیلات باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه برای رفع فقر، محرومیت زدایی و گسترانیدن عدالت در جامعه وظیفه داریم، اضافه کرد: عدالت گستری از اهداف راهبردی دولت است که باید به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.

وی سنددارکردن زمین‌های روستایی را از اقدامات ارزشمندی دانست که لبخند رضایت روستاییان را به همراه داشته است و اظهار کرد: دولت اقدامات خوبی در مناطق روستایی انجام داده این نگاه دولت مردمی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و در راستای آرمان‌های امام راحل است.

عباسی با تشریح کار مهم و ارزشمند مدیران و کارکنان بنیاد مسکن خطاب به آنان اظهار کرد: نگاه شما زدودن غبار از چهره روستاییان است که سالیان سال محروم بودند؛ در قبل از انقلاب اسلامی به روستاها توجهی نمی شد و روستاییان در محرومیت بودند.

اجرای هزار و ۱۶۰ پروژه طرح هادی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز در این نشست با تشریح اقدامات این اداره کل اظهار کرد: از مجموع ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تاکنون هزار و ۱۶۰ پروژه طرح هادی در روستاها اجرا شد که شاخص برخورداری استان ۵۶.۳ درصد است.

حامد دائمی اظهار کرد: طرح هادی روستایی به منظور ایجاد زمینه توسعه و عمران، تامین عادلانه امکانات، هدایت و توسعه روستاها برای یک دوره ۱۰ ساله تهیه می شود که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف اعم از مسکونی، تجاری، کشاورزی، تاسیسات، تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی بر حسب مورد در سطح کشور تهیه و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۶۵۴ پروژه طرح هادی روستایی در روستاهای استان اجرا شد که از این تعداد ۵۰۱ پروژه آسفالتی بود که در اجرای آن افزون بر ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار مترمربع (۵۳۶ کیلومتر) از معابر روستایی استان آسفالت شد.

دائمی در ادامه صدور اسناد روستایی و نیز شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن گیلان خواند و افزود: برای نخستین بار صدور سند مالکیت برای املاک شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن محول شد که طی ۲ سال اخیر در این راستا ۲۰ هزار جلد سند شهری و روستایی صادر شده است.

وی اظهار کرد: در راستای اعمال ماده چهار قانون ساماندهی و حمایت از تولید عرضه مسکن، هزار و ۶۸۲ هکتار از اراضی ملی در ۹۳ روستا استان طی سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت و اخذ اسناد مالکیت املاک تملک شده در راستای اجرای این ماده قانونی از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۵۰۲ هکتار در ۳۸ روستا است.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه