استاندار گیلان در دیدار با سفیر ایران در روسیه:

گیلان قطب صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای حاشیه خزر می‌شود

استاندار گیلان با اشاره به قابلیت‌های تجاری و صادرات‌محور این استان در منطقه اوراسیا، گفت: با اتمام پروژه‌های در حال اجرا، گیلان به قطب صادرات کالاهای ایرانی به روسیه و نیز کشورهای حاشیه خزر تبدیل می‌شود.

گیلان قطب صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای حاشیه خزر می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به نقل از روابط‌عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی شامگاه یکشنبه در دیدار با سفیر ایران در روسیه به روابط حسنه ایران با اعضای اجلاس شانگ‌های و کشورهای اوراسیا اشاره و اظهار کرد: رونق تجاری و اقتصادی میان استان‌های گیلان، مسکو، آستراخان و جمهوری داغستان مستلزم تقویت زیرساخت در بخش‌های مختلف است که در این سفر به آن پرداخته می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش تعامل بین تجار ایران و روسی، افزود: گسترش روابط تجار و بازرگانان بین دو کشور زمینه را برای توسعه اقتصادی فراهم می‌کند.

استاندار گیلان با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های حمل‌و‌نقلی در حوزه‌های مختلف ریلی، دریایی، زمینی و هوایی، اضافه کرد: پیوند کریدور شمال به جنوب که با حلقه اتصالی «گیلان» صورت می‌گیرد، می‌تواند نقش مهمی را در تقویت روابط تجاری در منطقه ایفا کند.

عباسی با بیان اینکه اتصال کریدور شمال به جنوب فرصت طلایی برای گیلان است، گفت: اتصال خط ریلی رشت به آستارا با همکاری دو طرف سرعت بخشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه بازار هدف روسیه برای گیلان بسیار اهمیت دارد، افزود: گیلان در حوزه کشاورزی دارای محصولات و تولیدات ارزشمند است که می.تواند در بازار روسیه جا خوش کند.

استاندار گیلان با اشاره به قابلیت‌های تجاری و صادرات محور این استان در منطقه اوراسیا، اظهار کرد: با اتمام پروژه‌های در حال اجرا، گیلان به قطب صادرات کالاهای تولیدی کشور به روسیه و نیز کشورهای حاشیه خزر بدل می‌شود.

کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه نیز در این نشست، اظهار کرد: بسیار خرسندیم که پس از سفر رییس جمهور ایران اسلامی به روسیه‌، استاندار گیلان نیز به همراه اقتصادی و سیاسی خود به روسیه سفر کردند.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد روابط گیلان با روسیه در ابعاد مختلف، افزود: روابط ایران با روسیه از مدت‌ها پیش از طریق گیلان رقم خورده است.

سفیر ایران در روسیه با اشاره به موقعیت استراتژیک آستراخان و داغستان برای ارتباط دوسویه با گیلان، اضافه کرد: تقویت روابط گیلان با آستراخان و جمهوری داغستان برای توسعه سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی بسیار اهمیت دارد.

جلالی کریدور شمال به جنوب را پروژه‌ای با اهمیت برای دو طرف خواند و گفت: نقش گیلان در اتصال کریدور شمال به جنوب بسیار حیاتی و مهم است.

وی با اشاره به معطلی چندین ساله پروژه خط ریلی رشت – آستارا، افزود: دولت سیزدهم و نماینده عالی این دولت در گیلان به شدت پیگیر به سرانجام رسیدن پروژه رشت – آستارا است و در این خصوص تاکنون اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفت.

سفیر ایران در روسیه با اشاره به بررسی و پیگیری مسئله گمرکات و لزوم حل این چالش، بیان کرد: با حل مساله گمرکات که با تعامل دو طرف صورت می‌گیرد می‌توان به توسعه روابط  اقتصادی و تجاری خوش بین و امیدوار بود.

در جریان این نشست شماری از تجار ایرانی و روسی به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در جهت توسعه روابط  تجاری دو کشور پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه