معاون اقتصادی بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد:

افزایش ۵۴درصدی کشتی‌های ورودی به انزلی

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از افزایش ۵۴درصدی کشتی‌های ورودی به انزلی خبر داد و گفت: عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۴درصدی داشت.

افزایش ۵۴درصدی کشتی‌های ورودی به انزلی

به گزارش هشت‌دی مجتبی نظری در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برخی از فعالیت‌های حوزه صادرات و واردات مجتمع بندری انزلی طی ۶ماهه امسال، اظهار کرد: تعداد کل کشتی‌های ورودی از ابتدای سال جاری ۳۷۷ فروند بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی به عملیات تخلیه و بارگیری نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری انزلی اشاره کرد و افزود: در ۶ ماه نخست امسال، یک میلیون و ۹ هزار و ۱۱۵ تن تخلیه و بارگیری در این مجتمع بندری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴۴درصدی را تجربه کردیم.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از رشد ۹۰درصدی واردات کالا خبر داد و تصریح کرد: از جمله این کالاها می‌توان به تخلیه ۶۷ هزار و ۷۳۷ تن آهن‌آلات اشاره کرد که رشد ۴۲درصدی روبرو بوده است.

نظری گفت: در حوزه واردات روغن خوراکی با ۷۲ هزار و ۹۶۴ تن و رشد ۲۶۵ درصدی و غلات تخلیه شده رشد ۹۴درصدی داشتیم.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه کالاهای اساسی تخلیه شده در ۶ماهه امسال با ۶۰۷ هزار و ۷۱۳ تن، رشد ۱۰۳ درصدی را داشته است، عنوان کرد: طی این مدت کالاهایی از جمله مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی و کنسانتره میوه از طریق مجتمع بندری انزلی به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه مجتمع بندری انزلی با ۳۰۰ سال فعالیت تجاری، از پرسابقه‌ترین بنادر دریای خزر است، در پایان خاطرنشان کرد: بندر انزلی به لحاظ تجاری دارای وجهه بسیار خوبی در تمام کشورهای حاشیه دریای خزر است و در حال حاضر نیز یکی از ظرفیت‌های استان برای فعالین تجاری محسوب می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه