مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد:

رشد ۸۰ درصد عملیات کانتینری در مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در مجتمع بندری انزلی گفت: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ عملیات کانتینری در این بندر ۲ هزار ۵۰۴ TEU (واحد شمارش کانتینر) بوده است.

رشد ۸۰ درصد عملیات کانتینری در مجتمع بندری انزلی

به گزارش هشت‌دی حسین یونسی از افزایش ۴۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در سه‌ماهه نخست امسال در مجتمع بندری انزلی خبر داد اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۴۶۱ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندرانزلی تخلیه و بارگیری شده است.

وی به رشد هفت‌درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از این بندر اشاره کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال ۷۵ هزار و ۹۱۷ تن کالا از این بندر صادرشده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان، میزان عملکرد ترانزیت کالا مجتمع بندری انزلی را نیز ۱۵ هزار و ۶۹۷ تن و میزان رشد این شاخص را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد اعلام کرد.

یونسی با اشاره به رشد تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر انزلی خاطرنشان کرد: این بندر با ۲ هزار ۵۰۴ TEU بیش از ۸۰ درصد در این بخش رشد داشته است.

وی بابیان اینکه ۱۷۷ فروند شناور در ماه‌های نخست امسال به مجتمع بندری انزلی واردشده‌اند، تصریح کرد: این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با ۶۴ درصد رشد همراه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به رشد ۶۵ درصدی پهلوگیری کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندرانزلی، بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۲۵۶ هزار و ۷۲۲ تن کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، گندم، روغن خام و سایر کالاهای اساسی وارد این بندر شده است.

یونسی، بیشترین رشد در عملکرد مقایسه‌ای بین بنادر شمالی را متعلق به بندرانزلی دانست و ابراز امیدواری کرد: با تلاش و اهتمام همه کارکنان شاهد رشد هر چه بیشتر در بنادر به‌خصوص این بندر پر سابقه باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
ظاهرا اوضاع عمو پوتین خوب نیست عصبانی شدی؟
در حاشیه