مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان مطرح کرد:

وصول ۲۶۰ میلیاردی حقوق دولتی معادن در گیلان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از افزایش ۵۱ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در گیلان خبر داد و گفت: دریافت حقوق دولتی معادن و برداشت‌های موقت از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وصول ۲۶۰ میلیاردی حقوق دولتی معادن در گیلان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» تیمور پورحیدری امروز در جلسه تخصصی معدن با حضور مدیران و کارشناسان اداره معادن و اکتشافات معدنی استان گیلان از افزایش ۵۱ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در گیلان خبر داد و اظهار کرد: دریافت حقوق دولتی معادن و برداشت‌های موقت از ابتدای سال جاری تاکنون به میزان ۲۶۰ میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان است درحالی‌که این میزان وصول حقوق دولتی در مدت مشابه سال گذشته ۱۷۱ میلیارد و ۸۸۷ میلیون تومان بوده که نشان‌دهنده افزایش ۵۱ درصدی وصول حقوق دولتی معادن در گیلان است.

وی در ادامه میزان وضعیت برداشت مواد معدنی در ۹ماهه سال جاری را ۷ میلیون و ۸۷۳ هزار تن مواد معدنی از معادن استان گیلان اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین در ۹ ماهه امسال ۱۱۸ اجازه برداشت جهت تأمین مصالح پروژه‌های راه‌آهن رشت – آستارا، آزادراه قزوین – رشت و سایر پروژه‌های ملی صادر شد که در سال گذشته فقط ۷۷ اجازه برداشت صادر شده بود و این آمار بیانگر رشد ۵۳ درصدی اجازه برداشت‌ها است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه کارشناسان اداره معادن گروه‌بندی نظارتی بر معادن را تشکیل دهند، تصریح کرد: در بازدیدها از ظرفیت کارشناسی نهادهای محیط‌زیست و منابع طبیعی و آب منطقه‌ای نیز برای اجرای دقیق قانون و نظارت مستمر علی‌رغم استقرار مسئولین فنی سازمان نظام‌مهندسی معدن استفاده شود و در برخورد با متجاوزین به انفال دولت با احدی مماشات نگردد.

پورحیدری در پایان خاطرنشان کرد: برخی درخواست‌های برداشت موقت رودخانه‌ای بی‌مورد است که در این راستا بایستی ساماندهی و نظارت علمی معادن مدنظر قرار گیرد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه