میزان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوبه این کمیسیون درباره افزایش حقوق بازنشستگان را تشریح کرد.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد

به گزارش هشت‌دی محسن زنگنه امروز با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق دررابطه‌با افزایش حقوق بازنشستگان طی سال‌های اجرای برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مصوب کرد که در طول سال‌های برنامه با تأکید بر سه سال اول به‌گونه‌ای میزان افزایش حقوق و درصد افزایش حقوق بازنشستگان نسبت به شاغلین صورت گیرد که حقوق بازنشستگان بتواند به ۹۰ درصد حقوق شاغلین هم‌تراز دست پیدا کند.

وی در ادامه افزود: فرمولی که در نهایت نمایندگان به آن رأی دادند بدین ترتیب است که اگر فرض کنیم یک فاصله‌ای بین حقوق کارمند شاغل و بازنشسته وجود دارد و این فاصله ۱۰۰ است، مقرر شد که ۴۰ درصد در سال اول، ۳۰ درصد در سال دوم و ۳۰ درصد در سال سوم جبران شده تا نهایتاً حقوق بازنشسته به ۹۰ درصد حقوق فرد شاغل برسد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما بخواهیم حقوق بازنشستگان را در سال ۱۴۰۳ در کل کشور به ۹۰ درصد حقوق شاغلین برسانیم حدوداً بین ۲۰۰ الی ۲۳۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز داریم و طبیعی است که این منابع در یک سال امکان‌پذیر نیست. به همین خاطر ما یک فضای پلکانی را ترتیب دادیم که بتوانیم در سه سال به این رقم دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه