هشت‌دی گزارش می‌دهد:

مِهر حسین در دیار گیل و دیلم

بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در حالی در استان گیلان آغاز به کار کرد که مهر حسین (ع) در دیار گیل و دیلم جایگاهی ابدی دارد و حالا حضور پیرغلامان حسینی می‌تواند خیر کثیری برای استان گیلان باشد.

مِهر حسین در دیار گیل و دیلم

به گزارش هشت‌دی بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از شامگاه روز سه‌شنبه ۱۱ مهرماه در گیلان آغاز به کار کرد و استان ما در ایام میلاد حضرت پیامبر اعظم (ع) رنگ و بوی حسینی گرفت.

 این مراسم با حضور پیرغلامان حسینی از سراسر ایران اسلامی و از هشت کشور خارجی در مجتمع زیباکنار رشت آغاز شد. پیرغلامانی که هر کدام از این ذاکران و مداحان حضرت سیدالشهدا (ع) نمادی از یک نگاه حضرت اباعبدالله (ع) هستند و می‌توان گفت به‌نوعی این اجلاسیه از برکت وجودی جمیع نظر و نگاه این حضرت برخوردار است. پیرغلامانی که حضورشان می‌تواند خیر کثیری برای استان گیلان باشد.

 پر واضح است که هر چیزی که کهنه شود از قیمت می‌افتد؛ اما وقتی یک نوکر به مرحله پیرغلامی می‌رسد تازه از یک عزت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار می‌شود؛ زیرا موهایش را در نهضت حسینی سفید کرده است.

 نهضتی که آیت‌الله سبحانی در پیامی که به مناسبت آغاز به کار بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی صادر کرده‌اند در رابطه با آن می‌گویند: «نهضت حسینی مربوط به عصر و زمان خویش نیست؛ بلکه یک مکتبی است برای بشر که در مقابل نظام‌های فاسد و مستبد که هر نوع آزادی را از انسان‌ها سلب می‌کنند دست روی دست نگذارند و به مبارزه عدالت‌طلبانه در راستای احقاق حقوق انسان‌ها برخیزند و خدا با آنهاست، چنان که می‌فرماید: إن تنصروالله ینصرکم و لذا حسین بن علی می‌فرماید: «انّی لم أخرج بطراً» تا این که می‌فرماید: «انّی خرجت للاصلاح فی أُمّه جدّی، من هرگز برای خوش‌گذرانی دست به این نهضت نزده‌ام، بلکه نظرم اصلاح و قطع ریشه‌های گندیده حکومت جائر و سامان‌دادن به‌نظام اسلامی است»؛ سرور آزادگان با شهادت خود در روز عاشورا حیات جاودانه پیدا کرد و لذا امروز هم حسین (ع) هست؛ زیرا مکتب او زنده است».

 در ادامه به بیان گفتگویی کوتاه با مداحان و خادمان حسینی که در این اجلاسیه حضور دارند می‌پردازیم.

 محسن طاهری، مداح اهل‌بیت (ع) با ابراز خرسندی از حضورش در استان گیلان، گفت: از پنج‌سالگی توفیق خادمی اهل‌بیت (ع) را داشتم.

 وی با بیان اینکه با استان گیلان از زمان آیت‌الله لاکانی و آیت‌الله احسان‌بخش نماینده فقید ولی‌فقیه در گیلان آشنایی بوده و هستم، گفت: خوشحالم که بیستمین دوره اجلاس پیرغلامان حسینی در این استان حاصلخیز و ولایی برگزار می‌شود.

 حیدر بیات، مداحی که از کشور عراق به استان گیلان آمده است نیز در این رابطه، اظهار کرد: افتخاری است که در ایام ولادت حضرت رسول‌الله (ص) برای حضور در این همایش به استان گیلان آمده‌ام.

 وی افزود: تمام دنیا و همه لغات با همه لهجه‌ها تحت ولای امام حسین (ع) هستند و همه ما به یک زبان با حضرت سیدالشهدا (ع) حرف می‌زنیم.

 مصطفی میساوی، دیگر مداحی که از کشور عراق به گیلان آمده نیز در این رابطه می‌گوید: چندمین بار است که به ایران می‌آیم، اما برای اولین بار است که در استان سرسبز گیلان حاضر می‌شوم و از این دعوت سپاسگزارم.

 

آیت‌الله رسول فلاحتی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و خادمان حسینی در مجتمع صداوسیما زیباکنار با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) بر بشریت حق و حقوق عظیمی دارند، اظهار کرد: امروز هر چه از نیکی‌ها وجود دارد رهاورد پیام انبیا به‌ویژه اهل‌بیت (ع) و پیامبر اسلام است.

وی با بیان اینکه این مراسم گرامیداشت نام خداست زیرا نام امام حسین (ع) در آن تکریم می‌شود، گفت: چنین مجالسی در راستای احیای شعائر الهی است و مجلس مخلصین، ذاکرین و مادحان خدا است؛ زیرا ذکر نام امام حسین (ع) ذکر نام خدا است.

اسدالله عباسی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مجتمع صداوسیما زیباکنار، اظهار کرد: آل بویه و علویان در این دیار حکومتی را آغاز کردند و پرچم سرخ تشیع را به اهتزاز درآوردند.

وی افزود: امیدوارم بتوانیم آنچه را که شایسته شما پیرغلامانی که مدال سرخ تشیع را بر سینه دارید و نسل به نسل ادامه دادید، ارائه دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه ۱۹ سال منتظر برگزاری این اجلاس ماندیم و نوبت بعدی ۳۱ سال دیگر است، گفت: بدانیم که خداوند نعمت و برکت را به ما ارزانی داشته تا امروز میزبان مداحان و پیرغلامان حسینی باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران امت واحده هستند و طبق بیانات رهبری آینده روشن است، بیان کرد: ملت ما حول محور قرآن و آموزه‌های دینی دشمن را شکست می‌دهند.

به گزارش هشت‌دی، مراسم اختتامیه همایش پیرغلامان حسینی پنج‌شنبه هفته جاری با حضور مداحان ایرانی و ۴۵ مهمان خارجی در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار می‌شود.

در پایان باید گفت که  مهر حسین در دیار گیل و دیلم جایگاهی ابدی دارد. حسین (ع) ذکر همه عالم است و عالم همه مبهوت تماشای حسین (ع) است؛ امید که در پناه حضرت عشق باشیم و لبخند رضایتش روزی عمرمان باشد.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه