استاندار گیلان:

گیلان سمبل وحدت اقوام و مذاهب است

استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان سمبل وحدت اقوام و مذاهب است، گفت: در این استان همه در کنار هم و با عشق اهل‌بیت (ع) شرافتمندانه و عزتمندانه و با مبانی که برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است؛ زندگی می‌کنند.

گیلان سمبل وحدت اقوام و مذاهب است

به گزارش خبرنگار هشت‌دی، اسدالله عباسی شامگاه سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مجتمع صداوسیما زیباکنار با بیان اینکه آل بویه و علویان در این دیار حکومتی را آغاز کردند و پرچم سرخ تشیع را به اهتزاز درآوردند، اظهار کرد: این دو گروه در دیار میرزا که در برابر حکومت مرکزی و شوروی و آمریکا تسلیم نشدند و تا پای جان مقاومت کردند، حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه همه ما از کودکی پای منبر مداحان «یا حسین» گفتیم و راه را گم نکردیم، افزود: سالیان سال منتظر بودیم این همایش در گیلان برگزار شود.

استاندار گیلان بیان کرد: هنگامی که سال گذشته درخواست کردیم پرچم امام حسین (ع) را به گیلان بیاوریم حس معنوی خاصی به ما دست داده بود چرا که گیلان نیز سهمی در زنده نگه‌داشتن یاد امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) دارد.

عباسی با بیان اینکه گیلان سمبل وحدت اقوام و مذاهب است، تصریح کرد: در این استان همه در کنار هم و با دل و جان و با عشق امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) شرافتمندانه و عزتمندانه زندگی می‌کنند و مبانی انقلابی نیز برگرفته از مکتب امام حسین (ع) است.

استاندار گیلان تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم تا دو روز آینده آنچه را که شایسته شما پیرغلامانی که مدال سرخ تشیع را بر سینه دارید و نسل به نسل ادامه دادید، ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه ۱۹ سال منتظر برگزاری این اجلاس ماندیم و نوبت بعدی ۳۱ سال دیگر است، گفت: بدانیم که خداوند نعمت و برکت را به ما ارزانی داشته تا امروز میزبان مداحان و پیرغلامان حسینی باشیم.

عباسی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران امت واحده هستند و طبق بیانات رهبری آینده روشن است، بیان کرد: ملت ما حول محور قرآن و آموزه‌های دینی دشمن را شکست می‌دهند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی را حل خواهیم کرد، افزود: رشد اقتصادی خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم در پیشگاه خدا و مردم و مداحان زندگی شرافتمندانه‌ای که خداوند به ما داده را به پایان ببریم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه