حجت‌الاسلام پناهیان:

ذکر اهل‌بیت (ع) منشأ قدرت ما است

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ذکر اهل‌بیت (ع) منشأ قدرت ما است، گفت: به تعبیر امام خمینی (ره) قدرت ما از امام حسین (ع) است که باید به آن توجه کرد.

ذکر اهل‌بیت (ع) منشأ قدرت ما است

به گزارش هشت‌دی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مصلی امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه روح و نفس آدمی در پیری از داشتن به هیجانات و عشق صرف‌نظر نمی‌کند، اظهار کرد: ممکن است جسم انسان فرتوت شود؛ اما روح انسان جوان باقی می‌ماند و کسانی که از جوانی با خود عشق ماندگار به همراه دارند در پیری نیز عاشقی می‌کنند.

وی تصریح کرد: مداحان اهل‌بیت احساس پیری نمی‌کنند و سرمایه چندین ساله در قلب خود دارند که مطمئن و آرام است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هر چیزی که در حج نمی‌توان اجرا کرد باید در کربلا اجرا شود، افزود: اهل‌بیت (ع) از هیچ گروهی از مؤمنان مانند مداحان و ذاکرین تقدیر نکردند.

پناهیان با اشاره به اینکه امروز نمی‌توان بدون رسانه زندگی کرد، ادامه داد: از رسانه ملی درخواست داریم در نشان‌دادن مداحی‌های اهل‌بیت (ع) کوتاهی نورزد.

این خطیب مذهبی با اشاره به اینکه اربعین نمایشگاهی از ذاکرین اهل‌بیت (ع) است، تصریح کرد: اربعین مرحله نهایی همه مجالس روضه و محافل اهل بیتیِ کربلا است.

نوحه‌سرایان در ایران غریب هستند

 پناهیان افزود: نوحه‌سرایان در ایران غریب هستند و معرفی نمی‌شوند این در حالی است که باید نام آنها در مداحی‌ها برده شود؛ لذا خوب است که صداوسیما هر مداحی که پخش می‌کند نام شاعر آن را هم ببرد و این سنت در هیئات نیز جاری شود؛ زیرا این کار کمک می‌کند شعرهای فخیم‌تری سروده شود.

 وی با بیان اینکه ذکر اهل‌بیت (ع) منشأ قدرت ما است عنوان کرد: به تعبیر امام خمینی (ره) قدرت ما از امام حسین (ع) است که باید به آن توجه کرد.

 استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: صد سخنرانی و صد جلد کتاب اگر در نوحه‌ها نیاید و بر زبان‌ها جاری نشود و توسط نغمه‌های مداحان و ذاکرین منتقل نشود در عمل جاری نمی‌شود؛ لذا کلام معصومین را به جامعه منتقل کنید.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه