رئیس سازمان صداوسیما:

تعزیه و آیین‌های محرمی گیلان پیشتاز هستند

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه تعزیه و آیین‌های محرمی گیلان پیشتاز هستند، گفت: سرفصل دوران تحول رسانه ملی را در دو عنصر عدالت و هویت تعریف کردیم و در این راستا ذکر اهل‌بیت و امام حسین (ع) از عناصر اصلی هویت ایرانی است.

تعزیه و آیین‌های محرمی گیلان پیشتاز هستند

به گزارش هشت‌دی، پیمان جبلی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم اختتامیه بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در مصلی امام خمینی (ره) رشت با بیان اینکه گیلان استان اسلم دیلمی، شهید میرزا کوچک جنگلی، آیت‌الله بهجت، علما و شهدای مشروطه، پروفسور مجید سمیعی و شهیدان نامجو و املاکی است و چنین استانی میزبان این اجلاس است، اظهار کرد: گیلان دو شهید در دشت کربلا دارد و افتخار اولین حکومت شیعه در ایران را به خود اختصاص داده است و مأمن امام‌زادگان علوی بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعزیه و آیین‌های محرمی گیلان پیشتاز هستند، افزود: افتخار می‌کنم اجلاسیه پیرغلامان در دیار هنرپرور گیلان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز امت را در این اجلاسیه، مراسم اربعین و جشن‌های هفته وحدت می‌بینیم، خاطرنشان کرد: این نوع مراسمات تمرین ظهور امام عصر (عج) است.

جبلی ضمن تقدیر از همه برگزارکنندگان اجلاسیه پیرغلامان حسینی، تصریح کرد: از مردم شریف و مؤمن گیلان که در برگزاری این اجلاسیه شرکت داشتند، قدردانی می‌کنم.

ذکر امام حسین (ع) از عناصر اصلی هویت ایرانی است

رئیس رسانه ملی افزود: سرفصل دوران تحول رسانه ملی را در دو عنصر عدالت و هویت تعریف کردیم و ذکر اهل‌بیت (ع) و امام حسین (ع) از عناصر اصلی هویت ایرانی است و این گونه رویدادها را حفظ، تقویت و گسترش می‌دهیم.

به گزارش هشت دی، در پایان این مراسم از تعدادی از پیرغلامان و مداحان حسینی کشور تقدیر به عمل آمد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه