نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

نشانه‌های کامل عبودیّت در واقعه کربلا نمایان است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان، نشانه‌های کامل عبودیّت را در حادثه کربلا مشاهده می‌کند، گفت: شور عاشورایی باید در کنار تفکر عاشورایی باشد؛ اگر عقلانیت در ذیل شور قرار بگیرد ماندگار خواهد بود و می‌تواند جامعه را بسازد.

نشانه‌های کامل عبودیّت در واقعه کربلا نمایان است

به گزارش هشت‌دی آیت‌الله رضا رمضانی صبح امروز در مراسم سوگواری صبح روز اول ماه محرم که در آستان مطهر حضرت فاطمه اُخری سلام‌الله‌علیها (خواهر امام) رشت برگزار شد، اظهار کرد: زیارت جامعه کبیره بهترین بیان برای معرفی اهل‌بیت (ع) است.

 وی با اشاره به اینکه جایگاه حقیقی و حقوقی ائمه اطهار (ع) را باید بشناسیم؛ زیرا در رفتار و کردار ما تأثیرگذار است، افزود: امام حسین (ع) پدر مخلوقات عالم است.

 نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام حسین (ع) پدر بندگی است و کسانی که توفیق بندگی دارند به وجود برکت ایشان است، تصریح کرد: اگر امام حسین (ع) نبود خیلی‌ها در مسیر بندگی نبودند و قیام عظیم ایشان باعث شد دین زنده بماند.

 آیت‌الله رمضانی با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) حق بندگی بر همه دارند، ابراز کرد: یکی از معانی اباعبدالله (ع) نشانه عبودیت خداوند است و امام حسین (ع) مظهر عبودیت پروردگار است.

 وی ادامه داد: انسان، نشانه کامل عبودیت را در حادثه کربلا می‌تواند مشاهده کند؛ اگر خداوند بخواهد یک بنده کامل و مخلص در همه جهات به هستی معرفی کند، امام حسین (ع) را معرفی می‌نماید.

 دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا، اذعان کرد: تنهایی و غربت دو ویژگی است که در حرکت عاشورا وجود داشته است.

 وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم تحلیلی از واقعه عاشورا داشته باشیم باید زیارت عاشورا را به‌دقت مطالعه کنیم، افزود: در زیارت عاشورا مقاماتی مانند خون‌خواهی، وجاهت، معیت، شهادت، حیات، محمود، برائت، مقاومت و ایثار تأکید شده است.

 آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: گریه برای امام حسین (ع) باید در نگاه، تعلیم، تربیت و اصلاح جامعه اثرگذار باشد.

 وی با تأکید بر اینکه شعور انسان باید عاشورایی باشد، خاطرنشان کرد: هیئات اگر می‌خواهند در تراز عاشورا قرار بگیرند باید به مقامات عاشورا توجه داشته باشند.

 نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: شور عاشورایی باید در کنار تفکر عاشورایی باشد؛ اگر عقلانیت در ذیل شور قرار بگیرد ماندگار خواهد بود و می‌تواند جامعه را بسازد و در مقابل ظلم ایستادگی کند.

 وی با اشاره به اینکه در مجالس باید به‌گونه‌ای تربیت شویم که امام حسین (ع) را بر فکر، نسل و اندیشه خود مقدم بداریم، گفت: باید خود را به لحاظ رفتاری و اخلاقی به امام حسین (ع) نزدیک کنیم و نزدیکی به امام و اهل‌بیت (ع) در زندگی انسان تأثیر بسیاری دارد.

 آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه تقرب جستن به خداوند و اهل‌بیت (ع)، به‌واسطه موالات اهل‌بیت (ع) و برائت از دشمنان آن‌ها، حاصل می‌شود، اذعان کرد: نفی طاغوت ایمان را در قلب ما حفظ می‌کند؛ برخی‌ها فرعون درون خود را تسلیم کردند و ما نیز باید این فرعون درون را تسلیم کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه