دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع):

«حاج‌قاسم» مکتب رحمت و مقاومت بود

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه مکتب حاج‌قاسم سلیمانی مکتب رحمت و مقاومت بود، گفت: بهترین مظهر رحمت حاج‌قاسم، رفتار وی نسبت به مظلومان عالم چه مسلمان و چه غیرمسلمان بود که بر این اساس ما سردار سلیمانی را به‌تمام‌معنا، مرد خدا و مرد میدان می‌دانیم.

«حاج‌قاسم» مکتب رحمت و مقاومت بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رضا رمضانی امروز در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در رشت ضمن تسلیت شهادت تعداد زیادی از مردم در حادثه تروریستی کرمان با اشاره به اینکه این حادثه غم‌انگیز، قلوب ملت ایران اسلامی را جریحه‌دار کرده است، اظهار کرد: مکتب حاج‌قاسم سلیمانی مکتب رحمت و مقاومت بود و بهترین مظهر رحمت حاج‌قاسم سلیمانی، رفتار وی نسبت به مظلومان عالم چه مسلمان و چه غیرمسلمان بود که بر این اساس ما سردار سلیمانی را به‌تمام‌معنا، مرد خدا و مرد میدان می‌دانیم.

وی با بیان اینکه مقاومت باعث گستردگی عدل و رحمت می‌شود، افزود: مقام معظم رهبری پرچم دفاع از مرزها را به حاج‌قاسم سپردند و وی نیز به نحو احسن در این زمینه تلاش کرد. سراسر وجود حاج‌قاسم، ایمان، باور به خدا و معاد بود که در این راستا این شخصیت برجسته با جریان تروریسم در دنیا مقابله کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با بیان اینکه هر چه خوی استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی افزایش یافته، نفرت دنیا نسبت به آنان نیز بیشتر شده است، تصریح کرد: با مشخص‌شدن چهره واقعی و جنایات اسرائیل در غزه و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه، این رژیم منحوس در دنیا روزبه‌روز منفورتر می‌شود. از آنجا که غزه به‌عنوان یک زندان بین‌المللی در دنیا مطرح شده است بایستی در برابر کسانی که به بشریت ظلم و استعمار می‌کنند باید ایستادگی کرد.

بندگی فکری و اخلاقی بدترین نوع بندگی است

 آیت‌الله رمضانی با تأکید بر اینکه اصل اسلام رحمانی درست است، بیان کرد: امروز بندگی مدرن در جهان وجود دارد؛ بندگی فکری و اخلاقی بدترین نوع بندگی است و رهانیدن از این بندگی مهم‌ترین وظیفه است. برخی در غرب از اسلام رحمانی این استفاده نابجا را می‌کنند که در اسلام مقابله با ظلم وجود ندارد و آیات مربوط به جهاد باید کنار گذاشته شود درصورتی‌که حدود ۴۰۰ آیه در قرآن در رابطه‌ با جهاد نازل شده است. از طرفی دیگر؛ غرب به دنبال واژه‌هایی مانند حقوق بشر، آزادی، عدالت و حقوق حیوانات است؛ اما برای تثبیت قدرت استکباری خود سازمان‌های مختلفی بر خلاف این عبارات به وجود می‌آورد.

روش و قدرت تفکر به دانش‌آموزان آموخته شود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر از سخنان خود به معلمان و جامعه فرهنگیان در این مراسم گفت: بسته تربیتی آموزشی باید به‌گونه‌ای تدوین شود که خروجی آن معرفی دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی باشد؛ لذا بی‌مهری نسبت به این نسل نادرست و توجه به ظرفیت‌هایی که دانش‌آموزان دارند بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه برپایی گروه‌های سرود در مدارس در مناسبت‌های مختلف ضروری است، افزود: سرود جمهوری اسلامی در مدارس باید به‌صورت زنده توسط دانش‌آموزان اجرا شود و مسئولین آموزشی باید تشکیل گروه تئاتر را به‌عنوان یک وظیفه به مدیران مدارس تکلیف نمایند البته این موضوع به عقبه پژوهشی و فکری نیز نیاز دارد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به‌ضرورت برپایی اردوهای سیاحتی و زیارتی، آموزش مهارت‌های گوناگون و مهارت کتاب‌خوانی از سطوح ابتدایی اشاره و خاطرنشان کرد: باید روش و قدرت تفکر به دانش‌آموزان آموخته شود.

انتهای حبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه