دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع):

شهدا رفتند تا اباحی‌گری از بین برود

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با تأکید بر اینکه حضور دین در عرصه اجتماع هزینه دارد و جهاد برای تحقق عدالت و امنیت است، گفت: شهدا رفتند تا اباحی‌گری و ولنگاری از بین برود و ارزش‌هایی مانند حجاب و عفاف باقی بماند.

شهدا رفتند تا اباحی‌گری از بین برود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رضا رمضانی امروز در مراسم یادواره شهدای روستای خالکیاسر لنگرود در مسجد جامع این روستا، با بیان اینکه اگر دین به معنای واقعی کلمه در زندگی نباشد انسان به سعادت نمی‌رسد، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی کامل و جامعی در دین‌داری، زهد، ولایت‌پذیری و ظلم‌ستیزی برای کل بشریت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انبیای الهی آمدند تا مسیر را به انسان‌ها نشان دهند و اگر انسان در مسیر قساوت قلبی قرار گیرد از مسیر حق خارج می‌شود، افزود: شهدا بیداری و داشتن قلبی سلیم را از حضرت زهرا (س) آموختند و خداوند ما را دعوت کرده تا بتوانیم از قلب سلیم بهره‌مند شویم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) تصریح کرد: انسان باید دانش دین را در کنار امام معصوم عمیق بیاموزد و از افراط‌وتفریط دوری کند.

شهدا در قبولی امتحان بزرگ از مکتب فاطمی (س) درس آموختند

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین امتحان حضرت زهرا (س) در کنار ولی خدا بودن است و شهدا این درس بزرگ را از حضرت آموخته و در کنار ولی زمانشان ایستادند، ادامه داد: در وصایای شهدا معرفت به خداوند موج می‌زند و همواره به کنار نایب امام بودن تأکید داشتند.

وی با بیان اینکه مجالس حسینی (ع) باید تحول و اصلاح اجتماعی به دنبال داشته باشد، اذعان کرد: شهدای ما در قبولی امتحان بزرگ از مکتب فاطمی (س) درس آموختند. ما بایستی درس‌های شهدا را یاد گرفته و آن‌ها را پاس بداریم.

شهدا رفتند تا اباحی‌گری از بین برود

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حضور دین در عرصه اجتماع هزینه دارد و جهاد برای تحقق عدالت و امنیت است، گفت: شهدا رفتند تا اباحی‌گری و ولنگاری از بین برود و ارزش‌هایی مانند حجاب و عفاف باقی بماند.

بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب حضور دین در اجتماع است

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، اسلام را زنده کرد و امام اسلام را به معنای واقعی کلمه به دنیا معرفی نمود، اضافه کرد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی به‌غیراز دستاوردهای علمی و نظامی که قدرت منطقه‌ای شده و استکبار را دچار هراس کرده این است که دین در عرصه اجتماعی حضور پیدا کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) بر لزوم برگزاری جلسات پرسش‌وپاسخ برای نوجوانان و جوانان و همچنین افزایش ارتباط بین روحانیت و نسل جوان تأکید و در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی خاطرنشان کرد: مسلم زمانه ما مقام معظم رهبری است؛ مردم ایشان را تنها نمی‌گذارند و در دنیا نیز در حال بیعت‌کردن با ایشان هستند.

گفتنی است که در این مراسم از سامانه زیارت مجازی گلزار شهدای خالکیاسر لنگرود توسط آیت‌الله رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری رونمایی شد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه