دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع):

مساجد باید برای کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشند

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه امام‌جماعت در مساجد باید مدیر باشد، گفت: مسجدی که می‌خواهد موفق باشد باید هر روز برای کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه داشته باشد.

مساجد باید برای کودکان و نوجوانان برنامه داشته باشند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» آیت‌الله رضا رمضانی شامگاه جمعه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد جامع صاحب‌الزمان (عج) شیرکوه چهارده آستانه‌اشرفیه برگزار شد، اظهار کرد: امروزه مدیریت مساجد با گذشته متفاوت است لذا هیئت‌امنا خواسته‌های جوانان و نوجوانان را باید مورد توجه قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه امام‌جماعت در مساجد باید مدیر باشد، تصریح کرد: مسجدی که می‌خواهد موفق باشد باید هر روز برای کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) ادامه داد: مساجد باید با نشاط و مملو از نسل جوان باشد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا (س) باید مورد دقت قرار گیرد، تصریح کرد: ما باید از حضرت زهرا (س) الگو بگیریم و ایشان الگوی ما در ارتباط با دیگران است.

وی با تأکید بر اینکه شخصیت امام خمینی (ره) پیرو امام علی (ع) بود، افزود: باید شناخت و معرفت ما نسبت به اهل‌بیت (ع) زیاد شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که حضرت زهرا (س) به ما آموخته درس مسئولیت‌پذیری است، تصریح کرد: حضرت زهرا (س) چند نوع مسئولیت‌پذیری شامل شناخت و معرفت خداوند، مسئولیت تربیت فرزندان، مسئولیت همسرداری، مسئولیت در قبال همسایه و مسئولیت جامعه را بر عهده داشتند.

وی با اشاره به اینکه امروزه برخی در حال خدشه واردکردن به رابطه بین انسان و خداوند هستند، افزود: امروزه در غرب با بی‌هویتی مواجه هستیم و کودکان در مدارس کشورهای غربی بی‌هویت می‌شوند.

آیت‌الله رمضانی خاطرنشان کرد: دین انسان را به‌گونه‌ای تربیت می‌کند که در زندگی احساس آرامش کند.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط با قرآن، اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در خطبه خود اشاره می‌کند که باید با کتاب قرآن ارتباط برقرار کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه (س) بارزترین ارتباط را با امام خود یعنی حضرت علی (ع) داشتند و لحظه‌ای ایشان را ترک نکرد، اظهار کرد: معرفت، محبت و اطاعت از مهم‌ترین وظایف ما نسبت به امام معصوم به شمار می‌رود.

وی در پایان اظهار کرد: مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند ما را با حقیقت زندگی و آزادی آشنا کند.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه