معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان:

حضرت زهرا (س) الگوی تمام و کمال بشریت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) تا امروز به عنوان یک الگوی تمام و کمال برای بشریت ماندگار شده است، گفت: تمامی مشکلات امروز ما ناشی از عدم بهره‌گیری از این سرمشق است.

حضرت زهرا (س) الگوی تمام و کمال بشریت است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی»، بهروز جلائی ظهر امروز در یازدهمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت و چهارمین سالگرد سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی و روز مقاومت در استانداری گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: در دیدگاه جهان‌بینی توحیدی و مادی در راستای مقام زن دو اختلاف اساسی وجود دارد که امروز در این عرصه شاهد دوقطبی کفر و ایمان هستیم.

 وی به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: ایشان در عمر کوتاه و بابرکت خودشان این مسئله را به اثبات رساند که یک انسان در قالب یک الگوی تمام‌عیار می‌تواند خودش را به اوج ملکوت برساند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: حضرت زهرا (س) دارای مرتبه انبیاء و امامت بود و کسی که این دو اصل از دامن خودش جوشید و توانست این موهبت الهی را برای بشریت به یادگار بگذارد که تا امروز به عنوان یک الگوی تمام و کمال برای بشریت ماندگار شده است.

 جلائی با اشاره به ویژگی‌های بارز این بانوی بزرگوار، بیان کرد: ایشان علی‌رغم تمام محنت‌ها، بزرگ‌ترین حمایت‌ها را از بزرگ‌ترین انسان‌های معاصر زمان خودش یعنی پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) انجام داد؛ دختری ۱۸ساله که به مقام ام‌ابیها رسید و مادر ولایت و همسر امام و بهترین بشر پس از پیامبر و پرستار ایشان بود.

 بصیرت و معرفت از شاخص‌های شناخت راه و پیام شهدا است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه لازم است پیام شهدا را درک کنیم اذعان کرد:  بصیرت و معرفت از شاخص‌های شناخت راه و پیام شهدا است.

 جلائی تصریح کرد: تقوای الهی، بصیرت، شجاعت و صراحت در عمل و گفتار چهار شاخصه مهم در
حضرت زهرا (س) است که با وجود تمام محنت‌ها از نقش خویش غافل نشد، این بانو در وضعیت بارداری دست از حمایت از ولایت برنداشت و این ایستادگی به قیمت جان خودش و فرزندش تمام شد؛ به علاوه
جسم آسیب‌دیده و زخمی ایشان نیز باعث نشد که در احقاق حق امام زمانش به ایراد خطبه نپردازد.

 وی با اشاره به ثمرات الهی در زندگی دنیوی، بیان کرد: اطاعت از خدا اگر نباشد هیچ کاری ماندگار نخواهد بود و هر چیزی که با خدا پیوند داشته باشد رشد و نمو دارد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در پایان خاطرنشان کرد: تمامی مشکلات امروز ما ناشی از عدم بهره‌گیری از این سرمشق است؛ لذا ان‌شاءالله که بتوانیم این تأثیرگذاری را پس از آن تأثیرپذیری به ثمر برسانیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه