معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان:

سپاه به دنبال بارورسازی گروه‌های مردمی است

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به ابعاد جنگ نرم به عنوان یکی از روش‌های مدرن تقابل دشمن، گفت: جنگ نرم تقابل فرهنگی، شناختی، اعتقادی، رسانه و روایت‌ها است که به عنوان یکی از ماموریت‌های مبارزه با دشمن است لذا سپاه در این راستا به دنبال بارورسازی گروه‌های مردمی است.

سپاه به دنبال بارورسازی گروه‌های مردمی است

با گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» احمدرضا منشوری شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به تاریخچه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی (ره) نظامی را با محوریت دین اسلام به نام انقلاب اسلامی در قالب شکلی و محتوایی بنا گذاشت.

وی به ماهیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این ‌پدیده نو یقیناً مستلزم یک نگهبان جدید با پیشینه دینی برای حفاظت و پاسداری است لذا سپاه پاسداران با تدبیر الهام‌گونه ایشان برای پاسداری و نگهبانی از انقلاب تشکیل شد
چون احیای انقلاب اسلامی قطعاً دشمنی‌هایی را به دنبال خواهد داشت که امام با دیدگاه والای خویش، سپاه پاسداران را به عنوان بلندترین سنگر دفاعی انقلاب برگزیدند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: اصل ۱۵۰ قانون اساسی نیز بر محوریت حفظ دستاوردهای نظام اسلامی توسط سپاه پاسداران تاکید دارد اما سپاه از لحاظ ساختاری دارای تمایزاتی با ارتش‌های دنیا است که فارغ از دارا‌بودن نیروی هوایی، دریایی و زمینی دارای دو نیروی قدس و مقاومت (مستضعفین) است به علاوه سپاه دارای ساختاری منعطف و نهادی انقلابی است و بُعد نهادی آن بر بُعد سازمانی غلبه دارد.

منشوری با اشاره به ماموریت‌های‌ سپاه پاسداران، بیان کرد: سپاه در حوزه جنگ سخت و نیمه‌سخت در حوزه‌های مختلف با توجه به نوع آسیب‌ها و تهدیدها دارای ماموریت‌های متفاوتی است که به واسطه شناخت عرصه‌های تهدید با توجه به اولویت‌ها عمل می‌کند و در موقعیت‌های مختلف، میزان قدرت و بازدارندگی خویش را که از توفیقات الهی در نظام اسلامی است به اثبات رسانده و در موقعیت‌های مختلف مکانی و زمانی در برهه‌های حساس تاریخی پیشتاز بوده است و در انجام ماموریت‌های محوله خویش بر عهد ولایت تا شهادت پیش خواهد رفت.

وی تصریح کرد: وحدت فکری و عملی بین نیروهای مسلح و درک درست از مسائل و تهدیدشناسی و تولید فکر و اندیشه بومی از عوامل موفقیت سپاه محسوب می‌شود لذا آیه «وَ اَعِدّوا لَهُم مَااستَطَعتُم مِن قُوَّه» به معنای آمادگی در حد توان است زیرا تجربه نشان داده که یک کشور در صورت عدم قدرت و اقتدار در برابر جهانخواران حذف خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان ادامه داد: امروز باید قوی باشیم زیرا آینده‌ای تحت ولایت منجی عالم بشریت نیازمند زمینه‌سازی با حضور سربازان قوی و ابزار و تجهیزات قدرتمند است.

منشوری با اشاره به ابعاد جنگ نرم به عنوان یکی از روش‌های مدرن تقابل دشمن، اظهار کرد: جنگ نرم تقابل فرهنگی، شناختی، اعتقادی، رسانه و روایت‌ها است که به عنوان یکی از ماموریت‌های مبارزه با دشمن است لذا سپاه در این راستا به دنبال بارورسازی گروه‌های مردمی است مانند جشنواره مدرسه عشق که با هدف شناخت و آموزش گروه‌های مردمی برگزار شد و یا ایجاد شبکه تولید و‌ محتوا، حلقه‌های صالحین و … از جمله فعالیت‌های محوری سپاه در این حوزه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه جنگ اقتصادی که دشمن به صورت مستقیم به وسیله تحریم، ایجاد موانع و‌ تورم و … وارد تقابل شده است سپاه مکلف به عمق بخشی داخلی و ایجاد تسهیلات در راستای توازن توان اقتصادی است لذا پروژه‌های آبرسانی آب شرب روستایی، آبخیزداری، مسکن محرومین، بسته‌های معیشتی و … جز ماموریت‌های استانی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به ماموریت سپاه در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در قالب سه اصل خودسازی، جامعه‌پردازی و تشکیل تمدن اسلامی، گفت: سپاه با وضعیت‌سنجی ۴۰ سال گذشته برای رسیدن به وضعیت مطلوب با شناخت نقاط قوت‌ و ضعف‌ها در جهت افزایش ظرفیت امنیتی در حوزه سرزمینی و فراسرزمینی در قالب کاهش آسیب‌های اجتماعی، امید‌آفرینی، نشاط‌‌‌آفرینی به صورت محله‌ محور در حال فعالیت است.

منشوری در پایان خاطرنشان کرد: استان گیلان در راستای تحقق شعار سال دارای گامی بلند و پیشتاز است و با مشارکت فکری و مردمی به دنبال بهره‌وری در مشارکت در تولید است و با به‌کارگیری نیروی فیزیکی متخصص و غیر متخصص، مشارکت سرمایه مردمی به صورت خرد در صندوق‌های قرض‌الحسنه و
و شناسایی سرمایه کلان راکد و انتقال به شبکه تولید از طریق خوشه‌یابی تولیدات مردمی و‌ پیوند و راه‌اندازی آن به چرخه تولید از طریق بسیج سازندگی، کشاورزی، اصناف و … است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه