فرمانده سپاه قدس گیلان:

دفاع از انقلاب مأموریت اصلی سپاه است

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه دفاع از انقلاب مأموریت اصلی سپاه است، گفت: سپاه در راستای حفظ و حراست از انقلاب، دارای مؤلفه‌های سخت‌افزاری مانند تجهیزات نظامی و مؤلفه‌های نرم‌افزاری مانند صدور گفتمان انقلاب است.

دفاع از انقلاب مأموریت اصلی سپاه است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» سردار حمید دامغانی شامگاه سه‌شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران ضمن گرامیداشت ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: مأموریت سپاه پاسداران به وسعت انقلاب و تهدیدات موجود است؛ لذا دفاع از انقلاب مأموریت اصلی سپاه است.

 وی به وسعت محدوده جغرافیایی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به واسطه این محدوده وسیع، عرصه‌های متعددی در راستای پیشرفت‌ها و تهدیدها و آسیب‌ها وجود دارد.

قدرت بازدارندگی سپاه متناسب با عمر انقلاب افزایش می‌یابد

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اهمیت جایگاه تولید قدرت، تصریح کرد: قدرت بازدارندگی سپاه متناسب با افزایش عمر انقلاب افزایش می‌یابد و به تبع شاهد افزایش تهدیدات جهانی هستیم؛ لذا سپاه در راستای حفظ و حراست از انقلاب، دارای مؤلفه‌های سخت‌افزاری مانند تجهیزات نظامی و مؤلفه‌های نرم‌افزاری مانند صدور گفتمان انقلاب و عرصه مقاومت است.

مردمی‌بودن از مؤلفه‌های اصلی سپاه است

سردار دامغانی با بیان اینکه مؤلفه اصلی سپاه، الهی‌بودن و مردمی‌بودن است و این دو شاخصه سبب‌ساز موفقیت و قدرت سپاه شده است، به علاوه همین مبنای اعتقادی و مردمی وجه تمایز سپاه با سایر ارتش‌های دنیا و سبب دفاع از مرزهای عقیدتی، فارغ از محدوده جغرافیایی کشور شده است.

 وی بیان کرد: تمام راهبردهای دشمن در دنیا به‌خصوص در سطح منطقه غرب آسیا دچار مشکل و با شکست مواجه شده است که دشمنان علت اصلی این شکست به‌خصوص نظم نوین جهانی را نظام جمهوری اسلامی و سپاه می‌دانند؛ لذا در تلاش اند این قدرت نشئت‌گرفته از مردم را از ما بگیرند که تاکنون با عدم موفقیت مواجه شده‌اند.

 فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه به اقدامات شاخص شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: سردار سلیمانی توانست ایده رهبر کبیر انقلاب مبنی بر تشکیل جبهه مقاومت و بسیج جهانی اسلام در غرب آسیا را عملیاتی کند که امروز شاهد آثار و برکات آن هستیم؛ لذا هسته‌های مقاومت و بسیج جهانی اسلام، مبنای تولید قدرت برای نظام جمهوری اسلامی در تقابل با استکبار و دفاع از مستضعفین عالم است.

سردار دامغانی با اشاره به هفت عرصه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب، بیان کرد: سپاه و بسیج در راستای عملیاتی‌کردن این عرصه‌ها، قرارگاه‌های مختلفی را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود تشکیل داده است.

 وی افزود: سپاه در حوزه محرومیت‌زدایی دارای دو قرارگاه در نقاط مختلف استان است که قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سه دهستان در شهرستان‌های املش، تالش و رودبار در حال فعالیت است؛ لذا در سال جاری بیش از یک هزار و ۸۵۰ پروژه ذیل این قرارگاه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مسکن محرومین، آبرسانی، آبخیزداری، آسفالت و… در دست اجرا قرار دارد.

 فرمانده سپاه قدس گیلان به فعالیت‌های سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره و عنوان کرد: یکی از این قرارگاه‌ها در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از ایده‌های خلاقانه در راستای نمونه‌سازی، اتصال به بخش‌های مرتبط و تجاری‌سازی تشکیل شده است.

سردار دامغانی تصریح کرد: در راستای جهش تولید در حوزه کشاورزی و محصول برنج حدود ۲۲۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان، پایش و سازماندهی شده است و شاهد ۹/۲ درصد رشد تولید در خصوص برنج هستیم و با پایش ۲۰ هزار هکتار از مزارع چای نیز با رشد ۷/۳ درصدی و رفع موانع تولید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مواجه هستیم.

حوزه سایبری از عرصه‌های مهم جنگ شناختی است

 وی با بیان اینکه امروز حوزه سایبری یکی از عرصه‌های جنگ شناختی است گفت: شبکه‌سازی بسیجیان در استان و برگزاری دوره‌های توانمندسازی، سازماندهی و تربیت مربی از اقدامات مؤثر سپاه در این عرصه مهم است.

 فرمانده سپاه قدس گیلان بر اهمیت تولید محتوا در حوزه‌های مختلف تأکید و عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ فعال مجازی در این حوزه توانمند شده‌اند و در قالب گردان‌های سایبری در تقابل با مافیای رسانه‌ای غرب در حال فعالیت هستند.

سردار دامغانی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خاطرنشان کرد: ملت ایران با وجود تمام کاستی‌ها و مسائل مختلف همواره در تمام عرصه‌های مهم حضور فعال دارند و ان‌شاءالله که در انتخابات پیش‌رو نیز شاهد این حضور باشیم.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه