معاون مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

هیچ پروژه متوقفی در نهضت مسکن ملی رشت نداریم

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه هیچ پروژه متوقفی در نهضت مسکن ملی رشت نداریم، گفت: روند کند فعالیت اجرایی پروژه ۵۰۰ واحدی مسکن ملی رشت به دلیل این است که کارگزاری باید از ستاد اجرایی به اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان انتقال یابد.

هیچ پروژه متوقفی در نهضت مسکن ملی رشت نداریم

رقیه کیوان‌خسرو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» با بیان اینکه هیچ پروژه متوقفی در نهضت مسکن ملی رشت نداریم، اظهار کرد: روند کند فعالیت اجرایی پروژه ۵۰۰ واحدی رشت، به دلیل این است که کارگزاری باید از ستاد اجرایی به اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان طبق دستور وزارت، انتقال یابد.

حالت اجرایی پروژه مسکن ملی رشت تا حدودی متوقف‌شده اما مصالح پای کار است

وی افزود: از آنجایی که تعیین تکلیف‌شدن پیمانکار از جهت صورت وضعیت، برداشت و… کمی زمان‌بر است حالت اجرایی پروژه مسکن ملی رشت تا حدودی متوقف شده اما مصالح پای کار است و قرار است پروژه را با همان پیمانکار قبلی ادامه دهیم اما نوع قرارداد پیمانکار ترمیم پیدا می‌کند و به نحو دیگری ادامه می‌یابد.

پروژه ۵۰۰ واحدی مسکن ملی رشت حدود ۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه پروژه ۵۰۰ واحدی مسکن ملی رشت حدود ۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد:  البته این پروژه به‌صورت کد پروژه‌ای تعریف می‌شود و در برخی واحدها پیشرفت بیشتر است اما در مجموع ۸ درصد پیشرفت دارد.

چون هنوز پروژه تعیین تکلیف‌نشده نمی‌توان مطالبات پیمانکار را پرداخت کرد/ با اصلاح قرارداد مشکلات مذکور حل می‌شود

کیوان‌خسرو با بیان اینکه پیمانکار این پروژه مطالبات دارد اما چون هنوز وضعیت پروژه تعیین تکلیف نشده نمی‌توان پرداخت پول را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: پرداخت پول توسط مردم طی دو مرحله و برخی سه مرحله انجام شده اما برای مرحله بعد حدود یک ماه و نیم زمان نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان در صورت تعیین تکلیف پروژه پیامک واریز پول از سوی مردم را برایشان ارسال می‌کند، گفت: مشکلی از این بابت وجود ندارد.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به مهم‌ترین مشکل پروژه مسکن ملی رشت، بیان کرد: این نوع پروژه‌ها به دلیل شرایط استان گیلان مشکلاتی نظیر تعیین بستر دارد و از آنجایی که پیمانکار پروژه غیربومی است، هنگام برآورد روی موضوعاتی مثل تحکیم بستر بررسی کامل انجام نگرفت و اکنون تصمیم بر این شد ترمیم قرارداد انجام شود.

جلسه تعیین تکلیف برگزار شده و به زودی مسئه حل می‌شود

وی با بیان اینکه با اصلاح قرارداد می‌توان مشکلات مذکور را برطرف کرد، افزود: تا زمانی که پروژه تعیین تکلیف نشده نمی‌توان پول پیمانکار را پرداخت کرد اما در یک بازه کوتاه به زودی این مسئله حل می‌شود و ما جلسه تعیین تکلیف را برگزار کردیم.

معاون مسکن و ساختمان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به حساسیت‌های موجود در پرداخت پول مردم، خاطرنشان کرد: برای پرداخت از پول مردم سه مبادی یعنی اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان، وزارت و کارگزار تصمیم‌گیری خواهند کرد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه