مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان خبر داد:

شناسایی ۵۴ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان، سهم استان در تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن در روستاها تا پایان سال را ۱۰ هزار قطعه اعلام کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون در شورای مسکن ۵۴ هکتار زمین در هفت شهرستان و ۱۰ روستای استان برای نهضت ملی مسکن شناسایی و مصوب شد.

شناسایی ۵۴ هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حامد دائمی امروز در گفتگویی اظهار کرد: در شهرستان رودبار و روستای جوبن ۳.۱ هکتار، ۱/۱ هکتار (لگموج) در املش، ۳۰/۵ هکتار (لب دریا) آستانه‌اشرفیه، یک هکتار (گیله سرا) در ماسال، ۱۱ هکتار در (جیرده) شهرستان شفت تعیین شده است.

وی عنوان کرد: ۳/۵ هکتار در روستای شانگهای پرده، ۱۷ هکتار در روستای سنگاچین و ۹ هکتار در روستای تربگوده شهرستان بندر انزلی، ۲/۸ هکتار (مصردشت) در شهرستان خمام، ۱/۸ در (مالوان) شهرستان فومن، ۱/۵ هکتار (فشتم) رشت و ۲.۸ در (هلستان) سیاهکل شناسایی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان اضافه کرد: ۳۴/۷ هکتار از ۵۴ هکتار زمین شناسایی شده در شورای مسکن استان در سه شهرستان و سه روستا مصوب شده است و ۱۹/۷ هکتار باقی‌مانده نیز در شورای برنامه‌ریزی فرایند واگذاری آن در حال انجام است.

وی یکی از دغدغه دولت سیزدهم را تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن دانست و اظهار کرد: طی ابلاغیه جدیدی که در روزهای اخیر به استان ابلاغ شده است واگذاری زمین به مردم طی سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ با پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن و یا تسهیلات مسکن روستایی خواهد بود.

دائمی میزان تسهیلات مسکن روستایی را سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.
انتهای خبر/

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه