مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان مطرح کرد:

تسریع در فرایند سنددار شدن اراضی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به تسریع فرایند سنددار شدن اراضی روستایی، گفت: برای سندیت اراضی و املاک، تفاهم‌نامه‌ای با اداره ثبت اسناد منعقد شده است و در دو سال اخیر حدود ۱۹ هزار جلد سند صادر شده است.

تسریع در فرایند سنددار شدن اراضی روستایی

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حامد دائمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به جزئیات اجرای طرح هادی روستایی در گیلان، اظهار کرد: در راستای تهیه و بازنگری طرح هادی که جز خط قرمز بنیاد مسکن محسوب می‌شود و تأکید مؤکد بر اجرای آن وجود دارد نیازمند احصای تمام نیازهای مسکونی و خدماتی مردم در قالب این طرح هستیم.

متقاضیان بازنگری طرح هادی از طریق دهیاری‌ها پرونده تشکیل دهند

 وی افزود: با محدودیت‌هایی برای تأمین اعتبار برای بازنگری طرح‌های تاریخ‌گذشته و اراضی‌ای که در بافت روستا قرار دارد و لم‌یزرع و بحث اعیان مطرح است مواجه هستیم که بر اساس قانون متقاضیان می‌توانند از طریق مرجع صدور پروانه ساختمانی دهیاری یا بخشداری اقدام به تشکیل پرونده نمایند و در نهایت به‌صورت سیستمی طرح موضوع خواهد شد.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان تصریح کرد: لذا هرگونه ساخت و ساز فارغ از فرایندهای موجود تخلف محسوب می‌شود.

 دائمی به مسائل و مشکلات اراضی فاقد سند اشاره و عنوان کرد: برای تغییر کاربری نیازمند تشکیل کمیسیون هستیم این در حالی است که برای اراضی فاقد سند مالکیت، تغییر کاربری و تشکیل پرونده قابل طرح نیست؛ لذا در حال پیگیری برای حل و فصل این موضوع هستیم.

صدور حدود ۱۹ هزار جلد سند در ۲ سال اخیر

 وی با اشاره به تسریع فرایند سنددار شدن اراضی روستایی، اذعان کرد: برای سندیت اراضی و املاک تفاهم‌نامه‌ای با اداره ثبت اسناد منعقد شده است و طی دو سال اخیر حدود ۱۹ هزار جلد سند صادر شده است و این نهضت صدور در حال انجام است.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در پایان خاطرنشان کرد: برخی از اراضی ابا و اجدادی که جز اراضی ملی محسوب می‌شوند در قالب ماده ۴ منابع طبیعی تثبیت مالکیت لحاظ می‌گردد و در یک سال اخیر با هماهنگی امور عمرانی حدود ۱۲۰۰ هکتار در قالب ماده ۴ تعیین تکلیف شده است؛ اما تمام این موارد منوط بر تکمیل فرایند انتقال سند به بنیاد مسکن توسط مالکین خواهد بود همچنین در این راستا تفاهم‌نامه سه‌گانه بین بنیاد مسکن، منابع طبیعی و ثبت اسناد برقرار شده است.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه