رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

تغییر کاربری زمین‌های زراعی تخلف است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها است، گفت: هرگونه تغییر کاربری و از چرخه تولید خارج‌کردن زمین‌های زراعی تخلف است و با هماهنگی دستگاه قضا و نیروی انتظامی با آن برخورد می‌شود.

تغییر کاربری زمین‌های زراعی تخلف است

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» صالح محمدی شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با تغییر کاربری اراضی زراعی در استان، اظهار کرد: استان گیلان با محوریت کشاورزی حدود ۵۰ درصد از اقتصاد استان و ۳۰ درصد از اشتغال و صنایع متعددی را به خود اختصاص می‌دهد.

 وی بر اصل حفظ کاربری اراضی تأکید کرد و گفت: سعی و تلاش تمام ارکان مدیریتی در راستای حفظ کاربری به عنوان یک تکلیف و وظیفه است که با جدیت تمام پیگیر این مسئله هستیم و بر اساس قوانین مترتب بر نظام جمهوری اسلامی اجازه هیچ‌گونه تخلف را به کسی نمی‌دهیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، تصریح کرد: فارغ از اقدامات مقطعی متخلفان با تمام ساخت و سازهای غیرمجاز برخورد می‌شود و این اقدامات زیر سایه قوانین حاکم و به‌وسیله گشت‌های اراضی و با همکاری فرمانداران و بخشداران انجام می‌گیرد.

 تغییر کاربری و از چرخه تولید خارج‌کردن زمین‌های زراعی تخلف است

 محمدی با اشاره به حفظ کاربری اراضی به عنوان یک قانون در کشور، بیان کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و زراعی جز قانون به حساب می‌آید و هرگونه تغییر کاربری و از چرخه تولید خارج‌کردن این زمین‌ها تخلف است.

 وی ادامه داد: متولی امور عمران و توسعه روستا، بنیاد مسکن است که این مرجع از طریق هماهنگی با مسئولان شهرستانی بر اساس نیازهای روستا طبق یک خرد جمعی تصمیم‌گیری و محدوده طرح هادی آن مشخص خواهد شد تا به پیگیری مشکلات مرتبط بپردازند.

 سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به معضل زمین‌خواری در سطح استان اشاره و عنوان کرد: به غیر از بومیان اجازه ورود و ساخت و ساز در عرصه کشاورزی و زراعی داده نمی‌شود؛ اما علت وجود برخی از این ساخت و سازها به دلیل فروش زمین از سوی مالکین است که این مسئله دلیلی بر اعطای مجوز ساخت و ساز به غیربومیان و عدم اعطای مجوز به بومیان نمی‌شود.

 محمدی تصریح کرد: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت تمام گزارشات مرتبط با ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها است؛ لذا با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی اجازه تغییر کاربری را نمی‌دهیم.

عزم جدی دولت در راستای صدور سند برای اراضی فاقد سند

 وی افزود: پس از ۶۰ سال در دولت سیزدهم عزم جدی در راستای صدور سند برای اراضی فاقد سند وجود دارد که تاکنون ۲۴۹ هکتار از این اراضی سنددار شده‌اند و ۲۲۳ هزار هکتار رفع تداخل و تا پایان سال نیز حدود ۷۰ هزار سند صادر خواهد شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بر برخورد با متخلفان تأکید و عنوان کرد: با رویکرد جدید دادگستری، تمام اراضی تیغه‌گذاری و از تغییر کاربری ممانعت خواهد شد و تمام این عملیات با هماهنگی دستگاه قضایی و انتظامی انجام خواهد گرفت.

 محمدی در پایان خاطرنشان کرد: از تمام دهیاران خواهشمندیم که در راستای گزارش هرگونه فعالیت‌های غیرمجاز همکاری لازم را داشته باشند تا در جهت رفع نگرانی‌های مردم و حفظ این طبیعت بکر گام برداریم.

 انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه