رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد:

تأثیر مثبت شخم اولیه بر افزایش تولید برنج

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب به‌ویژه در زمان کم‌آبی از مزایای شخم اولیه است، گفت: شخم اولیه بر افزایش تولید برنج و باروری شالیزار تأثیر مثبتی دارد.

تأثیر مثبت شخم اولیه بر افزایش تولید برنج

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» صالح محمدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۷۲ هزار هکتار از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارها استان زیر شخم اولیه رفتند، اظهار کرد: شخم اولیه بر افزایش تولید برنج و باروری شالیزار تأثیر مثبتی داشته و موجب ازبین‌رفتن پناهگاه زمستانی آفت‌ها به‌ویژه کرم ساقه خوار برنج می‌شود.

 وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف آب به‌ویژه در زمان کم‌آبی از مزایای شخم اولیه است، افزود: ازاین‌رو ضروری است تا شالیکاران با بهره‌گیری از بارندگی‌های اخیر نسبت به شخم اولیه اقدام کنند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: شالیکارانی که زمین‌های شالیزاری آنان خارج از آبیاری سد سپیدرود بوده و اتکا آنان به این سد نیست حتماً باید با استفاده از نزولات آسمانی برای شخم اولیه اقدام کنند.

 محمدی با اشاره به سطح زیر کشت برنج در ۲۳۸ هزار هکتار از شالیزارهای استان افزود: شهرستان رشت با ۶۲ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت و آستارا و املش با سه هزار و ۲۰۰ هکتار کمترین سطح زیر کشت را دارند.
انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه