رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

تولید بیش از ۵ هزار تن عسل در گیلان

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اعلام خبر تولید بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ تن عسل در این استان، گفت: زنبورستان‌های بومی این استان شامل ۹۴ کندوی سنتی و ۳۹۵ هزار و ۴۷۰ کندوی مدرن است.

تولید بیش از ۵ هزار تن عسل در گیلان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» صالح محمدی امروز در گفتگو با خبرنگاران با اعلام خبر تولید پنج هزار و ۷۰۰ تن عسل خبر داد و اظهار کرد:‌ تولید این حجم عسل در سرشماری جدید از زنبورستان‌های گیلان در مهرماه امسال به‌دست‌آمده است.

وی بیان اینکه در این برنامه سرشماری از چهار هزار و ۶۸۳ زنبورستان آمارگیری شد، ادامه داد: زنبورستان‌های بومی استان شامل؛ ۹۴ کندوی سنتی و ۳۹۵ هزار و ۴۷۰ کندوی مدرن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به افزایش ۳ درصدی زنبورستان‌های بومی گیلان در این سرشماری نسبت به سال گذشته تصریح کرد: در برنامه آمارگیری از زنبورستان‌های استان اطلاعات مربوط به ژل رویال، گرده گل، موم، بره موم و زهر به دست آمد.

وی مجموع ملکه‌های خودمصرفی ۱۵۳ هزار و ۸۷۷ فروند اعلام کرد و ادامه داد: ملکه‌های عرضه‌شده زنبورستان‌های بومی استان هم ۴۰ هزار و ۹۸۲ فروند گزارش‌شده است.

محمدی ادامه داد: این طرح سرشماری زنبورستان‌های استان با همراهی و مشارکت ۳۲۴ کارشناس مسئول پهنه و با نظارت ۷۰ رئیس مرکز برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بابیان اینکه در این سرشماری علاوه بر تمامی زنبورستان‌های بومی گیلان، ۲۷۴ زنبورستان مهاجر استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، البرز، قزوین و مازندران نیز سرشماری شد، تأکید کرد: ۳۳ زنبورستان بومی این استان نیز در زمان سرشماری در استان‌های دیگر کشور محاسبه‌شده است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه