سرپرست فرمانداری رشت:

جشن‌های «محله به محله به عشق علی (ع)» در رشت برگزار می‌شود

سرپرست فرمانداری رشت بابیان اینکه غدیر خم استمرار هدایت بشر بعد از نبوت است گفت: جشن‌های محله محور با عنوان «محله به محله به عشق علی (ع)» و با اولویت مناطق کم برخوردار شهر رشت در ایام دهه ولایت برگزار می‌شود.

جشن‌های «محله به محله به عشق علی (ع)» در رشت برگزار می‌شود

به گزارش هشت‌دی کیا عاشوری، امروز، در ستاد هماهنگی برگزاری جشن‌های دهه ولایت شهرستان، با اشاره به اهمیت غدیر خم در نزد مسلمانان به‌ویژه شیعیانان اظهار کرد: درواقع غدیر خم استمرار هدایت بشر بعد از نبوت است، این موضوع را در طی هشت سال دفاع مقدس هم شاهد بودیم به‌طوری‌که رزمندگان ما با خنده امام (ره) شادبودند و با ناراحتی ایشان ناراحت می‌شدند.

وی بابیان اینکه یکی از موفقیت در طول هشت سال دفاع مقدس برگرفته از غدیر خم، ولایت‌پذیری و اطاعت از رهبری است، افزود: غدیر خم یک واقعه تاریخی در بستر تاریخ نیست بلکه یک جریان سیال و مستمر است و امروز هم اثر معنوی آن را در زندگی بشر شاهد هستیم.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به‌ضرورت انتقال سبک زندگی غدیری به نسل جوان و آینده‌ساز، گفت: باید با اجرای برنامه‌های متنوع و خلاقانه به‌گونه‌ای واقعه غدیر را برجسته کنیم تا نسل امروز ما درک درستی از فضای معنوی غدیر داشته باشند زیرا ماندگاری شیعیان به برکت غدیر خم بوده و به‌طوری‌که حتی تأکید شده بعد از واقعه غدیر دین اسلام کامل شده است.

عاشوری با تأکید بر برگزاری باشکوه مراسمات عید غدیر با مشارکت عمومی مردم در سطح شهرستان رشت، تصریح کرد: جشن‌های محله محور با عنوان «محله به محله به عشق علی (ع)» و با اولویت مناطق کم برخوردار شهر رشت در ایام دهه ولایت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری جشن باشکوه شب عید غدیر خم در میدان شهدای ذهاب با مشارکت سپاه، مدیریت شهری و هیئت‌های مذهبی و حضور ویژه سادات شهرستان رشت ازجمله ویژه‌برنامه‌های جشن غدیر در شهرستان است، همچنین با پای‌کار آمدن ۶ موکب دار اربعینی شهرستان در روز عید غدیر امسال برنامه باشکوه جشن خیابانی را در سطح شهر رشت خواهیم داشت. ۳۰ هیئت مذهبی ضمن برپایی ایستگاه‌های صلواتی، توزیع غذای نذری را در روز عید غدیر در سطح شهر رشت بر عهده‌دارند.

سرپرست فرمانداری رشت غدیر را الگو و محور وحدت دانست و تأکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های دهه ولایت بهره‌مند شویم زیرا جشن‌های این دهه بهترین فرصت برای انتقال آموزه‌های اسلام به نسل نوجوان و جوان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه